خودرو

مدیرعامل ایران خودرو: بگذارید پژو پارس باز هم آدم بکشد + فایل صوتی


به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از رکنا، یک فایل صوتی که تاریخ آن مشخص نیست در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود که به نظر می‌رسد برای اولین بار توسط «نود اقتصادی» منتشر شده است. در این فایل علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو خطاب به علی کریمی فیروزجایی، عضو هیات رئیسه مجلس می گوید: «آقای کریمی، من مدیون شما هستم و خودم را مطیع محض شما می‌ دانم.»
وی در ادامه به کریمی فیروزجایی می گوید: «بحث باشگاهی که فرمودید، کاملا درست است. صفر تا صد هزینه‌ های باشگاه پینگ‌ پنگ و هر تیمی که شما معرفی کنید در شهرستان بابل (حوزه انتخابیه علی کریمی فیروزجایی) با ایران‌ خودرو است و وظیفه من است که هزینه های آن را پرداخت کنم.»

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه می گوید: «طبق اعلام سازمان استاندارد، پژو پارسی که در بابل تولید می شود تا ۳۱ تیر ماه قابل شماره گذاری است. شهرستان بابل بعد از تبریز، باید به قطب دوم تولید سورن تبدیل شود و حتما می شود و اقدامات اولیه آن صورت گرفته است، اما ما باید تا دی ماه پژو پارس تولید کنیم. خواهش می کنم به این برادرانی که چهار تا کتاب قانون مقابل خود گذاشته اند، بگویید که قانون اساسی می گوید باید کالای ارزان قیمت تحویل مردم بدهید. این قانون نیست؟ اما سخن استاندارد قانون است؟»
عظیمی در ادامه می گوید: «اگر واقعا پژو پارس تا امروز آدم کشته است، بگذارید ۶ ماه دیگر هم بکشد. ۲۴۷ هزار نفر ثبت نام کردند. شما جواب مردم را چه می دهید؟»
وی در ادامه می گوید: «اولویت ما افزایش کارگر و سه شیفت کردن تولید خودرو در بابل (حوزه انتخابیه علی کریمی فیروزجایی) است. ایران‌ خودرو در فروش هر خودرو بین ۲۶ تا ۹۲ میلیون تومان ضرر می‌‌کند.»

لازم به ذکر است که ۱۵ ماه از ثبت نام متقاضیان خودروهای پژو پارس که تعهد سامانه یکپارچه فروش خودرو برای تحویل خودرو به آنها پاییز و زمستان ۱۴۰۲ بوده است، می‌گذرد. تولید این خودرو سال گذشته از سوی سازمان استاندار متوقف شد و پس از آن با رایزنی‌هایی که انجام شد، تداوم تولید پژو پارس برابر قانون و مشروط به نتایج آزمون شد.

اتومبیل فارسی: این واکنش مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است. گویا جان مشتریان و هم وطنان ایرانی ذره‌ای برای مدیران ارشد این خودروساز ارزش نداشته و آن‌ها تنها به فکر عمل به تعهدات معوق خود هستند. پیش از این در بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شد که پژو پارس به دلیل عدم دریافت استانداردهای ۸۵ گانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجوز استاندارد برای تولید را دریافت نخواهد کرد اما در نهایت آنطور که دیده میشود با مساعدت سازمان استاندارد تولید این خودرو برای انجام تعهدات ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ ا دامه پیدا خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا