خودرو

فروش کیا K5 در سامانه خودروهای وارداتی مجددا آغاز شد + جدول قیمت اردیبهشت ۱۴۰۳


امروز سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شاهد آغاز مجدد فرآیند فروش و انتخاب خودروها بوده است.
در دور جدید فروش کیا K5 با قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی معادل ۱۹,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای متقاضیان ثبت نام کننده در مرحله قبلی قابل انتخاب است. این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه شماره ۱۴، جزئیات دقیق این فرآیند را برای آگاهی عموم مردم منتشر کرده است.
بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان محترمی که در اسفند ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده و اولویت آنها مشخص شده بود، از روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، فرصت داشتند تا یک اولویت از سبد محصولات اعلامی از جمله کیا K5 را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که در این مرحله، هیچگونه ثبت نام جدیدی صورت نگرفته و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت نام کنندگان مرحله قبل که در اسفند ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده بودند، امکان‌پذیر بوده است.

در جدول شماره ۲ نیز قیمت علی‌الحساب ۱۰ مدل خودرو از جمله کیا K5 1500 سی سی از برندهای مختلف در مبادی ورودی درج شده است. این قیمت‌ها نیز مانند قیمت‌های قطعی، صرفاً در مبادی ورودی بوده و هزینه‌های دیگر پس از ترخیص در هنگام صدور فاکتور نهایی به آن اضافه خواهد شد. واردکنندگان پس از فراخوان اولیه و دریافت ۵۰% قیمت علی‌الحساب، می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضیان اقدام کنند.
لازم به ذکر است که قیمت قطعی خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات، تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد. عدم واریز وجه در هر یک از مراحل و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان، به منزله انصراف از طرح خواهد بود و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.
شرکت‌های واردکننده موظف هستند مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت تأخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در این آیین‌نامه خواهند شد. تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبلی متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌شود.
آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل می‌توانند نسبت به انتخاب خودروهای جدید ارائه شده در جداول فوق در این مرحله اقدام کنند. در نهایت، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا