خودرو

نخستین فولکس واگن T-ROC وارداتی ماموت خودرو به ایران رسید


مخاطبان خودروبانک تصاویری را از دو دستگاه فولکس واگن جدید وارداتی ماموت خودرو را برای ما ارسال کرده‌اند. این دو خودرو، فولکس واگن T-ROC و فولکس واگن ID.4 هستند. انتظار داریم تا فولکس واگن تی راک توجهات بیشتری را از سمت مصرف‌کنندگان ایرانی دریافت کند، چرا که این خودرو از پیشرانه درون‌سوز بهره می‌برد و استفاده از آن برای مصرف‌کننده ایرانی با تردید کمتری همراه است.
فولکس واگن T-ROC یک کراس‌اوور جمع‌وجور به حساب می‌آید و از محصول وارداتی دور قبل ماموت خودرو یعنی فولکس واگن تیگوان کوچکتر و ضعیف‌تر است. این خودرو در اروپا و چین به تولید می‌رسد که احتمالا نسخه‌های وارداتی فولکس واگن تی راک به ایران، ساخت چین خواهند بود.
فولکس واگن T-ROC به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. فولکس واگن تی راک یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه DSG، وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. شتاب صفرتاصد رسمی فولکس واگن T-ROC، برابر ۹.۴ ثانیه اعلام شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی فولکس واگن تی راک به عنوان یک خودرو میان‌رده اروپایی قابل قبول هستند. انتظار داریم این تجهیزات را در کابین فولکس واگن T-ROC ببینیم: شش کیسه هوا، دستیارهای رانندگی خودران (شامل رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، رادار خط خوان)، دستیار پارک، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، نورپردازی داخلی کابین، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی،‌ اتوهلد، سیستم صوتی برند Beats، سنسور نور و باران و سیستم ورود و استارت بدون کلید.
انتظار داریم تا فولکس واگن تی‌راک در محدوده قیمتی ۲ الی ۳ میلیارد تومان به بازار ایران عرضه شود. با این حال قیمت این خودرو در بازار آزاد بسیار بیشتر از قیمت رسمی آن خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا