خودرو

جدیدترین مدل گران‌ترین شاسی بلند چینی بازار ایران معرفی شد + عکس

گریت وال به‌تازگی جدیدترین مدل هاوال H۹ را روی خط تولید کارخانه آورد. عرضه رسمی این خودرو اواخر امسال با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی آغاز خواهد شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین_ هاوال H۹ بزرگ‌ترین شاسی‌بلند گریت وال موتور به‌حساب می‌آید و در سال ۲۰۱۴ با هدف ورود به بازار شاسی بلندهای آفرودی که تحت سلطه برندهای آمریکایی و ژاپنی وارداتی در چین بود، عرضه شد. جالب اینجاست که هاوال H۹ در کشورهایی مانند بنگلادش و کامبوج نیز به‌عنوان اولین خودروی نظامی انتخاب شده بود.
جالب است بدانید که نسل اول این خودروی چینی به تعداد بسیار محدودی وارد ایران شد و هنوز لقب گران‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار ایران را یدک می‌کشد.

به گزارش خبرآنلاین، پیش از این، هاوال H۹ جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ ظاهر شد. چهار رنگ جدید سبز، خاکستری، سفید و مشکی مات برای این خودرو ارائه می‌شود. هاوال H۹ جدید بدنه جعبه‌ای شکل دارد و دارای تایر یدکی خارجی، قابلیت یدک‌کشی و سه قفل دیفرانسیل در مرکز، عقب و جلو است که بیشتر بر هویت آن به‌عنوان یک شاسی‌بلند آفرودی تأکید می‌کند. علاوه بر این، مدل‌های بنزینی با رینگ‌های ۱۷/۱۸/۱۹ اینچی عرضه می‌شوند، درحالی‌که مدل‌های دیزلی تنها با رینگ‌های ۱۸ اینچی قابل سفارش هستند.

با ورود به فضای داخلی، کابین خودرو دو طرح رنگی مشکی و قهوه‌ای را ارائه می‌دهد. کابین H۹ دارای فرمان سه پره، نمایشگر کیلومتر شمار، صفحه‌نمایش مرکزی شناور ۱۴.۶ اینچی و دسته‌دنده حجیم است و اکثر دکمه‌های فیزیکی همچنان حفظ‌شده‌اند. صندلی‌های عقب نیز می‌توانند به‌صورت خودکار جمع شوند.

از نظر قوای محرکه، هاوال H۹ جدید دارای یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربو همراه با گیربکس ۸ سرعته AT و یک موتور دیزلی ۲.۴ لیتری توربو همراه با گیربکس ۹ سرعته AT است. حداکثر قدرت نسخه بنزینی ۲۲۱ اسب بخار و حداکثر قدرت نسخه دیزلی ۱۸۳ اسب بخار است.

هر دو مدل پنج نفره و هفت نفره برای سفارش موجود هستند. قیمت اولیه هاوال H۹ حدود ۲۳۵۰۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان) اعلام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا