خودرو

وداع با شاسی‌بلند محبوب/ پشت پرده رونمایی از جایگزین جک S5

اقتصادنیوز : کرمان موتور طرح فروش قسطی برای یکی از محصولات جدید خود را استارت می زند.
به گزارش اقتصادنیوز، زمان خداحافظی کرمان موتور با جک S5 نزدیک می شود. این خودروساز خصوصی در جدیدترین برنامه فروش خود قصد دارد تا KMC X5 را در دسترس متقاضیان قرار دهد.
خانه تکانی سبد محصولاتی شرکت های خودروساز خصوصی به امری معمول تبدیل شده؛ این در حالیست که شاهد هستیم خودروسازان نیمه دولتی در حذف محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود همواره با چالش های متعددی روبرو هستند. به طور مثال ایران خودرویی ها برای کنار گذاشتن پژو پارس چه مشکلاتی را به خود دیدند و در نهایت نیز نتوانستند بر اساس برنامه زمانبندی خود نسبت به حذف این خودرو اقدام کنند و مجبور شدند همچنان پژو پارس را در خطوط تولید خود نگهدارند.
اما خودروسازان خصوصی به راحتی می توانند محصولی را از سبد محصولاتی خود حذف و محصول دیگر را جایگزین آن کنند. نمونه آن را می توان در برنامه کرمان موتور برای خداحافظی با جک S5 و جایگزینی این خودروی محبوب با KMC X5 دید.
برنامه ریزی های این خودروساز خصوصی نشان می دهد قرار است KMC X5 به تدریج جای جک S5 را در سبد محصولاتی این خودروساز بگیرد.
مدیران کرمان موتور در شرایطی دست به این تعویض می زنند که جک S5 یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در بازار مونتاژی ها است. این خودروی SUV توانسته طی مدت حضور خود در بازار سهم بازار مناسبی را در اختیار بگیرد. باید منتظر ماند و دید آیا KMC X5 می تواند مسیر جک S5 را ادامه داده و دل مشتریان بازار را ببرد یا اینکه کرمان موتور با این تعویض محصول، بخشی از بازار را که توانسته توسط جک S5 از آن خود کند به رقبا واگذار می کند.
اما فارغ از اینکه کرمان موتور در این جا به جای محصول به تواند همچنان سهم بازار خود را حفظ کند یا آن را ارتقا دهد شاهد هستیم که این تعویض محصول به راحتی انجام می شود.
اما همین اتفاق در خودروسازان بزرگ کشور به راحتی خودروسازان خصوصی نمی افتد. ایران خودرو و سایپا برای خارج کردن یک محصول از سبد محصولاتی خود یا توقف تولید یکی از محصولات خود باید هزار و یک مساله را در نظر گرفته و بعد ایده خود را عملیاتی کنند. البته نباید فراموش کنیم بخشی از این اتفاق را باید به دلیل سرمایه گذاری شرکت های قطعه ساز روی داخلی سازی قطعات مورد نیاز محصولات پُرتیراژ شرکت های خودروساز و همچنین عادت مصرف کنندگان به خرید خودرویی خاص که خدمات پس از فروش گسترده ای دارد، جست و جو کرد. این دو چالش پیش پای خودروسازان خصوصی نیست آنها سرمایه گذاری خاصی رو داخلی سازی قطعات مورد نیاز محصولات تولیدی انجام نداده اند و مشتریان آنها زیاد نیستند و تعداد مهمتر اینکه مخالفتی با تغییر محصول ندارند.
حال به سراغ طرح فروش قسطی KMC X5 می رویم تا شرایط فروش خودروی جایگزین جک S5 مطلع شویم
این طرح فروش قسطی از روز ۲۴ اردیبهشت (فردا) به مدت چهار روز کاری تا ۲۷ اردیبهشت در دسترس متقاضیان قرار دارد.
قیمت KMC X5 حدود یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان است. کرمان موتوری ها حاضرند در قبال پیش پرداخت یک میلیارد تومانی این محصول تازه خود را واگذار کنند. الباقی مبلغ نیز در دو بازه زمانی ۱۸ ماهه و ۲۴ ماهه (به انتخاب مشتری) باید به حساب این خودروساز خصوصی واریز شود.
چنانچه متقاضیان بازه زمانی ۱۸ ماهه (یک سال و نیم) را انتخاب کنند باید ۶ فقره چک هر یک به مبلغ حول و حوش ۸۴ میلیون تومان در اختیار کرمان موتور قرار دهند. به عبارت دیگر متقاضیان ماهه باید نزدیک به ۲۸ میلیون تومان برای پاس کردن چک ها کنار بگذارند. اما چنانچه متفاضیان مسیر دوم یعنی پرداخت الباقی قیمت خودرو طی ۲۴ ماه را مدنظر قرار دهند باید هشت فقره چک، هر یک به مبلغ حدود ۷۱ میلیون تومان در وجه کرمان موتور صادر کنند. این دسته از متقاضیان باید ماهانه حول و حوش ۲۳ میلیون تومان برای پاس کردن چک های صادر شده، پس انداز کنند.
کرمان موتور KMC X5 را در ۶ رنگ عرضه می کند. متقاضیان می توانند از بین سفید  مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه ای متالیک خودرو با رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند.
این خودروساز کرمانی تعهد داده تا KMC X5  را در بازه ۹۰ روزکاری بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز پیش پرداخت از سوی متقاضیان برای آنها فاکتور کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا