خودرو

مرسدس AMG CLE 53 کابریولت ۲۰۲۵ معرفی شد


مرسدس AMG از نسخه ۲درب و بدون سقف CLE 53 4Matic+ رونمایی کرد. این مدل کابریولت که به نسخه کوپه خواهد پیوست، قوی‌ترین CLE بدون سقف مرسدس نام گرفته و از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توین‌توربو در کنار سیستم هایبریدی ملایم بهره می‌برد.

همان‌طور که می‌شد حدس زد، مدل CLE 53 کابریولت از تمام زرق و برق‌های جذاب AMG استفاده کرده و ظاهر بسیار جذاب و خشنی دارد. این عناصر شامل گلگیرهای اسپرت‌تر، جلوپنجره باابهت، فندرهای عریض‌تر و لوله اگزوزهای گرد دوقلو در هر دو سمت می‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت نسخه کابریولت با نسخه کوپه، سقف پارچه‌ای جمع‌شونده آن است که امکان باز و بسته کردن آن به شکل الکتریکی وجود دارد و در رنگ‌های مشکی، قرمز یا خاکستری عرضه می‌شود. مرسدس AMG CLE 53کابریولت سوار بر چرخ‌های ۱۹ اینچی است اما امکان ارتقای آن به چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی وجود دارد. بسته آپشنال AMG Styling موارد دیگری مثل بال عقب و دیفیوزر مشکی‌رنگ بین لوله‌های اگزوز را اضافه می‌کند. خریدارانی که به دنبال شخصی‌سازی بیشتر خودروی خود هستند و حاضرند که پول بیشتری هم خرج کنند، می‌توانند از بسته‌های مخصوص AMG Night و AMG Carbon استفاده کنند.

در فضای داخلی خودرو، همان ساختار و اتاقک آشنای مرسدس و AMG برای این خانواده دیده می‌شود. یک پنل ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی در مرکز این اتاقک دیده می‌شوند. نمایشگر مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی از قابلیت power-tilting بهره می‌برد که انعکاس نور در زمانی که سقف خودرو پایین است را کاهش می‌دهد و به مشاهده بهتر این صفحه توسط سرنشین‌ها کمک می‌کند. فرآیند بستن سقف نزدیک به ۲۰ ثانیه طول می‌کشد و امکان فعال کردن آن تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد. با خم و جمع شدن سقف در فضای صندوق عقب، ظرفیت این فضا از ۳۸۵ لیتر به ۲۹۵ لیتر کاهش می‌یابد.

مرسدس با هدف تضمین راحتی و رفاه سرنشینان در «بادهای شدید و غیرقابل پیش‌بینی» از سیستم انحراف و تغییر باد الکتریکی Aircap و همچنین، سیستم گرمایشی و سرمایشی مخصوص گردن Airscarf استفاده کرده است. در آن واحد، استفاده از کیسه‌های هوای اضافی و بدنه مستحکم و قابل اعتمادی که از ستون‌های بسیار قوی تشکیل شده، ایمنی مسافران در شرایط مختلف را تضمین می‌کند. امکان اضافه کردن سیستم نورپردازی اختصاصی به فضای داخلی خودرو نیز وجود دارد.
نسخه کابریولت CLE 53 از همان پیشرانه نسخه کوپه استفاده می‌کند. این پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توین‌توربو قادر به تولید ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر است. در صورت استفاده از قابلیت Overboost، امکان افزایش گشتاورخودرو به ۶۰۰ نیوتن‌متر نیز وجود دارد. جنراتور-استارتر ۴۸ وولتی خودرو نیز می‌تواند تا ۲۲ اسب بخار اضافه و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر را تولید کند و کارکرد و مصرف سوخت متوسط خودرو را بهبود دهد. قدرتی که پیشرانه تولید می‌کند توسط یک جعبه‌دنده ۹ سرعته Speedshift و با استفاده از سیستم ۴Matic+ به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. سایر ویژگی‌های اهداشده توسط AMG نیز شامل فنربندی AMG Ride Control، فرمان ۳ مرحله‌ای AMG Parameter و ترمزهای مخصوص و قدرتمند می‌شود. مرسدس AMG CLE 53 کابریولت به ۴.۴ ثانیه نیاز دارد تا بتواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. البته با استفاده از قابلیت Race Start که در بسته انتخابی AMG Dynamic Plus قرار دارد، می‌توان این زمان را به ۴.۲ ثانیه رساند. حداثر سرعت خودرو نیز روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما امکان ارتقای آن به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد. مرسدس فعلا از قیمت‌گذاری و زمان عرضه AMG CLE 53 کابریولت صحبتی نکرده اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، این جزییات نیز منتشر شوند. همانند سایر محصولات خانواده مرسدس، می‌توان انتظار داشت که نسخه مخصوص AMG قیمتی بیشتر از نسخه استاندارد کوپه داشته باشد. همچنین ممکن است در آینده، AMG نسخه حتی قدرتمندتر CLE 63 که احتمالا مجهز به پیشرانه پلاگ‌این هایبریدی E Performance خواهد بود را معرفی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا