خودرو

جتور L7 ؛ فیدلیتی برقی در نمایشگاه پکن معرفی شد


جتور L7 از جمله محصولات جدید چری است که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ حضور دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم جتور X70 یا همان فیدلیتی خودمان توسعه یافته اما نه تنها از نظر ظاهری و کابین بلکه از نظر قوای فنی نیز تفاوت های زیادی با نسخه های داخل بازار ایران دارد.
نمایشگاه بین المللی خودرو پکن یکی از مهمترین آوردگاه های خودرویی در سراسر دنیاست که از اواخر ماه آوریل ۲۰۲۴ آغاز شده است. این اهمیت نمایشگاه پکن و یا شانگهای نشان از صنعت قدرتمند خودروی چین بوده که در مدتی کم توانست خود را به سطح های بالا رسانده و در تمام دنیا مطرح شود. اسب بخار هم مطابق همیشه در این نمایشگاه مهم حضور داشته تا به صورت کامل این نمایشگاه را پوشش دهد. یکی از برندهای مطرح چینی که در این نمایشگاه حضور پرقدرتی داشته چری و زیرمجموعه هایش همچون جتور است.
جتور L7 از نظر طراحی ظاهری با اینکه شکل و شمایل کلی‌اش همان جتور X70 یا فیدلیتی است اما در بخش های مختلف مخصوصا در نمای جلو تفاوت های بسیاری با نسخه بنزینی پیدا کرده است. در نمای جلوی این کراس اوور تازه وارد چراغ های اصلی به سبک بیشتر خودروهای روز دنیا طراحی شده و به روی سپر منتقل شده‌اند. چراغ های مخصوص روز هم که به صورت خطی طراحی شده و خبری هم از جلو پنجره در این خودرو نیست. در نمای عقب اما شاهد همان طراحی فیدلیتی پرستیژ هستیم که مانند طراحی دیگر خودروهای روز  چراغ های عقب به یکدیگر وصل شده‌اند.
با ورود به کابین جتور L7 اما طراحی داشبورد نسبت به فیدلیتی های بازار ایران کمی متفاوت شده است. به سبک بسیاری از خودروهای حال حاضر بازار صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا و کلاستر خودرو به صورت بهم پیوسته بوده و پس از سیستم مالتی مدیا دریچه های تهویه مطبوع جای گرفته اند. انتهای داشبورد میانی هم پنل لمسی کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو جا خوش کرده است. مقابل راننده یک فرمان D کات به همراه یک غربیلک مولتی فانکشن سه شاخه تعبیه شده است.
تریم داخلی جتور L7 به صورت دو رنگ بوده و مشابه دیگر خودروهای جتور شاهد استفاده از متریال با کیفیت در جای جای کابین هستیم. با توجه به اینکه پلتفرم جتور L7 با فیدلیتی ها یکی بوده بنابراین فضای به کار رفته در اتاق این خودرو بسیار جادار و کاربردی است. این کراس اوور جدید همچنان مشابه قبل به صورت ۵ یا ۷ نفره عرضه خواهد شد که در صورت استفاده از ردیف سوم صندلی فضای صندوق عقب عملا به کار نخواهد آمد.
جتور L7 در بخش مشخصات فنی همانطور که پیشتر اشاره کردیم یک خودروی هیبریدی است که در بخش قوای محرکه خود به یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور برقی مجهز شده است. این خودرو توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده آن هم از نوع اتوماتیک DHT بوده که نیرو را به محور جلو منتقل می کند. طبق اطلاعات منتشر شده از این خودرو، جتور L7 قابلیت پیمایش مسیری ۱۱۰۰ کیلومتری به صورت ترکیبی را دارد. باتری های این کراس اوور ۱۸ کیلووات ساعتی بوده و شتابش در حدود ۹ ثانیه است.
در بخش امکانات جتور L7 امکاناتی مشابه فیدلیتی پرستیژ داشته که از جمله آنها می توان به سقف پانوراما، رادار خطی و رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، کیسه های هوای پرده ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم، سیستم صوتی حرفه ای، تعویض دنده از پشت فرمان، کنترل حرکت در سراشیبی، رانندگی خودکار، رادار تابلو خوان، ترمز اضطراری پارک، سامانه پیشگیری از تصادف و ترمز گیری هوشمند، نوربالای اتوماتیک، چراغ های تطبیقی جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، سردکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سامانه استارت مبتنی بر هوش مصنوعی، حسگر اثر انگشت و نورپردازی کابین تطبیقی اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا