خودرو

قیمت روز خودروهای صفر در بازار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۱۳

بازار خودرو روزهای نسبتا آرامی را پشت‌سر می‌گذارد، به‌نحوی که افت‌وخیز قیمتی چندانی در آن دیده نمی‌شود. طبق اطلاعاتی که کسب شده …
بازار خودرو روزهای نسبتا آرامی را پشت‌سر می‌گذارد، به‌نحوی که افت‌وخیز قیمتی چندانی در آن دیده نمی‌شود. طبق اطلاعاتی که کسب شده، فضای کلی حاکم بر بازار خودرو نسبتا آرام است و به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر با آرامش نسبی در بازار ارز در ارتباط است.

نه اینکه افت‌و‌خیز قیمتی خاصی در بازار رخ ندهد، اما اگر هم قیمتی بالا رفته یا پایین آمده، بسیار جزئی بوده و فعلا دیگر خبری از توفان قیمتی چند هفته پیش نیست. با توجه به اتفاقات رخ‌داده در فروردین، بازار خودرو نخستین ماه سال را با جهش قیمت پشت سر گذاشت.

 روند صعودی قیمت ارز از یک سو و تحولات منطقه‌ای به‌خصوص حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و پاسخ موشکی و پهپادی ایران، از سوی دیگر، منحنی قیمت خودرو را تحریک کرد تا رکوردهای قیمتی جدیدی ثبت شود.
در واقع آنچه سبب افزایش قیمت خودرو در بازار طی فروردین امسال شد، رشد انتظارات تورمی و افزایش قیمت ارز بود و حالا که این دو عامل نسبتا فروکش کرده‌اند، منحنی قیمت در بازار خودرو نیز سر به زیر شده است.
البته بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت‌های جزئی در بازار رخ داده که هرگز قابل مقایسه با توفان قیمتی فروردین نیست.
لیست قیمت (میلیون تومان):

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا