خودرو

فراخوان سراسری مدیران خودرو برای بازدید اکسل خودروهای X55 پرو + جزئیات و زمان طرح


در جدیدترین اطلاعیه شرکت مدیران خودرو، این مجموعه در پی رخداد یک حادثه هولناک و تلخ مربوط به کنده شدن اکسل عقب یکی از خودروهای مدل پرفروش X55 پرو در جاده قم به اصفهان، تصمیم گرفته است تا اولین فراخوان سراسری خودرو را در سطح کشور برگزار کند.
این اقدام با هدف بررسی دقیق، همه‌جانبه و فراگیر تمامی خودروهای تولیدی از این مدل و رفع کامل هرگونه نگرانی، ابهام و تردید خریداران گرامی در خصوص ایمنی و کیفیت این محصول صورت می‌گیرد.
شرکت مدیران خودرو پس از اطلاع از وقوع این رویداد ناگوار که متأسفانه منجر به مصدومیت یکی از سرنشینان خودرو نیز شده بود، واکنش نشان دادند و تیم‌های کارشناسی، بازرسی و تحقیق خود را به محل حادثه اعزام کردند. هدف از این اقدام سریع، پیگیری دقیق آخرین وضعیت جسمی فرد آسیب دیده و اطمینان از دریافت کامل خدمات درمانی و بهداشتی لازم در بیمارستان بود. همچنین این تیم‌های تخصصی مأموریت داشتند تا علل اصلی و زمینه‌های بروز این اتفاق ناگوار و تأسف‌بار را به طور ریشه‌ای واکاوی و بررسی کنند.
پس از چندین روز تحقیق میدانی و آزمایشگاهی، مشخص شد که این خودروی آسیب دیده یک سال قبل دچار تصادف شده بود، اما متأسفانه مالک آن برای انجام تعمیرات و سرویس‌های لازم پس از وقوع این حادثه رانندگی، به نمایندگی‌های اصلی، معتبر و مجاز شرکت مراجعه نکرده، بلکه تصمیم گرفته بود که خودرو را در یکی از تعمیرگاه‌های فرعی، کوچک و غیرمجاز مورد سرویس قرار دهد. با این حال، مدیران این شرکت، ضمن ابراز تأسف از وقوع این رخداد ناگوار و غم‌انگیز که می‌توانست پیامدهای فاجعه‌باری در پی داشته باشد، متعهد شدند که علاوه بر پرداخت کامل و بدون قید و شرط هزینه‌های درمانی فرد مصدوم، یک دستگاه خودروی نو و کاملاً جدید را نیز جایگزین خودروی آسیب دیده و معیوب کنند.

یکی از پرسش‌های اصلی که این روزها ذهن بسیاری از افراد از جمله مصرف‌کنندگان، رسانه‌ها و کارشناسان حوزه خودرو را به خود مشغول کرده، این است که چرا اطلاع‌رسانی و اعلام رسمی در خصوص این حادثه هولناک تا این حد به طول انجامیده است. در پاسخ به این سوال باید گفت که آماده‌سازی بستر و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک فراخوان سراسری در سطح ملی و به این گستردگی، روندی پیچیده و فرایندی زمان‌بر است.
ایجاد ساختارهای مورد نیاز برای بررسی فنی خودروهای مشمول این طرح در تهران و سایر شهرستان‌ها، آن هم در چنین ابعاد گسترده‌ای، به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیاری نیاز داشت که طبیعتاً زمان‌بر بوده است. علاوه بر این، بررسی‌ها و آزمایش‌های تخصصی انجام شده بر روی خودروی حادثه دیده، فرآیندی طولانی و پرزحمت را در پیش داشت؛ به گونه‌ای که این خودرو تنها دو روز پیش بود که در اختیار واحد خدمات پس از فروش و تیم‌های کارشناسی و فنی شرکت قرار گرفت و تا پیش از انجام بررسی‌های دقیق و کامل بر روی آن، امکان اعلام رسمی این فراخوان وجود نداشت.
برای نخستین بار در ایران است که یک شرکت خودروسازی در پی یک حادثه فنی، اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری می‌کند. چنین روندی به هماهنگی میان تمامی بخش‌ها و واحدهای مختلف شرکت، تأمین منابع مالی و قطعات یدکی مورد نیاز در سطح تمامی نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش مدیران خودرو در شهرستان‌های مختلف نیاز دارد. با این وجود، شرکت مدیران خودرو توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای این فراخوان را فراهم آورد.

این شرکت برای حفظ حداکثری امنیت، سلامت و آسایش مصرف‌کنندگان و مشتریان گرامی خود قائل است، مصمم شد تا به صورت فراگیر و در سطحی ملی، تمامی خودروهای X55 پرو را در سراسر کشور مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار دهد، البته تنها تعداد اندک و محدودی از خودرو ام وی ام X55 پرو با پارت نامبر مشخص نیاز به بازبینی و سرویس داشته و دیگر خودروها بدون عیب هستند ولی برای اطمینان بخشی به عموم خریداران، این طرح به صورت سراسری و برای تمام دارندگان خودرو ام وی ام X55 پرو (بیش از ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده است) برگزار خواهد شد.
این فراخوان که برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور در چنین ابعاد وسیعی اتفاق می‌افتد، از تاریخ ۱۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۳ در تمامی استان‌ها، شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدت زمان اجرا: ۲۰ روز از ۱۸/۰۲/۱۴۰۳ لغایت ۰۶/۰۳/۱۴۰۳
روزهای اجرا: شامل روزهای جمعه نیز می‌شود
ساعات اجرای طرح: از ۸ صبح تا ۸ شب در تمامی روزها
مراکز اجرایی: تمامی نمایندگی‌های فروش، خدمات پس از فروش شرکت ام وی ام و فونیکس
هزینه برای مشتریان: رایگان و بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای از مشتریان
خودروهای مشمول: تمامی خودروهای مدل X55 پرو بدون استثنا
زمان پاسخگویی: تمامی خودروهای ارجاعی باید در همان روز بررسی و پاسخ داده شوند.
بر اساس اعلام شرکت مدیران خودرو گرچه براساس بررسی‌های اولیه، تنها یکی از پارت نامبرهای تولیدی این خودروی پرفروش که تعداد اندکی از آن به فروش رفته است، نیاز به بازرسی و سرویس قسمت اکسل عقب دارد، اما برای برطرف کردن هرگونه دغدغه، نگرانی و شبهه در میان خریداران گرامی، تصمیم گرفته شده است تا اکسل عقب تمامی خودروهای X55 پرو به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای مالکان، مورد بازرسی فنی و دقیق قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا