خودرو

اختلاف قیمت ساینا کارخانه و بازار؛ سود ۱۰۰ میلیونی از پیش‌فروش سایپا

رقم ۳۳۵ میلیونی قیمت ساینا S جدید سایپا در کارخانه، در بازار آزاد به طور متوسط به ۴۳۵ میلیون می‌رسد
فرارو- اختلاف قیمت ساینا کارخانه و بازار به حدود ۱۰۰ میلیون می‌رسد. بخوانید… ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
به گزارش فرارو؛ قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه در کارخانه ۳۳۵ میلیون است، اما محصول جدید سایپا که از اوایل امسال پا به بازار گذاشته، توسط فروشنده‌ها به‌طور متوسط ۴۳۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود. ساینا S استاندارد ۸۵ گانه یکی از شش محصول عرضه‌شده در طرح پیش‌فروش اردیبهشت سایپاست که البته در دسترس متقاضیانی قرار گرفته که موعد تحویل خودرو آن‌ها در سامانه یکپارچه فرا رسیده است. با همه این حرف‌ها رقم اعلام‌شده از سوی سایپا برای قیمت کارخانه ساینا به شکل علی‌الحساب درنظر گرفته شده و تا زمان موعد تحویل، همه معادلات می‌تواند تغییر کند.
قیمت ساینا S در قالب در طرح پیش‌فروش اردیبهشت سایپا به شکل علی‌الحساب اعلام شده است. متقاضیان خرید ساینا S استاندارد ۸۵ گانه باید بعد از دریافت پیامک مربوط به فراخوان واریز وجه، فعلا ۱۷۰ میلیون تومان برای محصول اقتصادی خودروسازان کنار بگذارند و نهایتا همزمان با موعد تحویل برای پرداخت رقم باقی مانده اقدام کنند.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه با این حال طبق فهرست محصولات سایپا ۳۳۵ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان است. با فرض بر اینکه تا موعد تحویل خودرو از کارخانه، خبری از افزایش قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه در کارخانه نباشد، آنوقت ۱۶۵ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان دیگر به رقم پرداختی فعلی متقاضیان این محصول اضافه می‌شود.
ساینا S استاندارد ۸۵ گانه با این اوصاف یکی از ارزان‌ترین سواری‌های درحال تولید است که تقریبا؟ میلیون کمتر از کوییک GXR دنده‌ای به مردم فروخته می‌شود.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه البته تا هفته آخر بهمن پارسال به ۳۳۰ میلیون نمی‌رسید و بعد از رشد پنج میلیونی قیمت ساینا S در کارخانه، ارزش این محصول در نمایندگی‌های سایپا از مرز ۳۳۵ میلیون عبور کرد.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه در بازار آزاد به‌طور متوسط به ۴۳۵ میلیون می‌رسد. گفتیم متوسط، چون ارقام پیشنهادی فروشنده‌های ساینا S استاندارد ۸۵ گانه اندکی کمتر و بیشتر از این عدد است و به‌همین خاطر متوسط این ارقام چیزی نزدیک ۴۳۵ میلیون تخمین زده می‌شود.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه سفید به‌عنوان مثال توسط فروشنده‌ای در تهران ۴۴۵ میلیون تعیین شده و فروشنده دیگری در آگهی مربوط به فروش ساینا S استاندارد ۸۵ گانه، احتمالا برای زودتر پیدا کردن مشتری عدد ۴۳۰ میلیون را در کادر مربوط به قیمت قرار داده است.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه به این ترتیب در بازار آزاد حدود ۱۰۰ میلیون بیشتر از نرخ مصوب کارخانه است و برفرض شانس و قابلیت فروش در این روز‌ها، سود تقریبا ۳۰ درصدی بابت خریدوفروش آن حاصل می‌شود.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه از زمان ورود به بازار حدود ۱۵ میلیون تقلیل پیدا کرده است. محصولی که جزو جدید‌ترین خودرو‌های سایپاست و همزمان با اواسط فرودین امسال با قیمتی نزدیک ۴۵۰ میلیون پا به بازار گذاشت.
ساینا S استاندارد ۸۵ گانه از حیث فنی تفاوتی با ساینا S معمولی ندارد و همه‌چیز در اضافه شدن چند آپشن به نسخه اولیه خلاصه می‌شود.
ساینا S استاندارد ۸۵ گانه با امکانات بیشتری مثل چراغ مخصوص روز، سیستم TPMS یا همان سیستم پایش فشار باد لاستیک، سیستم راهنمای تعویض دنده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی روانه بازار می‌شود و اتفاقا به‌خاطر همین چند موردی که اسم بردیم، نسبت به ساینا S معمولی در کارخانه با افزایش قیمت ۳۰ درصدی به فهرست محصولات سایپا ملحق شد.
محصول جدید سایپا با این حال در بازار آزاد تحویل گرفته نمی‌شود و بین ارقام پیشنهادی فروشنده‌های ساینا S دنده‌ای معمولی و ساینا S استاندارد ۸۵ گانه اختلاف زیادی وجود ندارد. مدلی که مثل نسخه قبلی خودش از پیشرانه معروف و ۱.۵ لیتری سایپا یعنی M۱۵ استفاده می‌کند و به کمک این موتور نیرویی معادل ۸۶.۵ اسب‌بخار و ۱۳۰ نیو‌تن‌متر متر گشتاور خروجی را از طریق جعبه دنده پنج سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا