خودرو

این خودروها ارزان شدند/ ساینا و پژو ۲۰۷؛ لیدر کاهشی‌ها+ جدول قیمت

اقتصادنیوز: بازار خودروهای داخلی امروز شاهد نوسانات قیمتی مختلفی بود. در حالی که برخی از خودروهای پرطرفدار با کاهش قیمت روبرو شدند، برخی دیگر افزایش قیمت را تجربه کردند و گروهی نیز بدون تغییر قیمت باقی ماندند.
به گزارش اقتصادنیوز؛ افزایش نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو نوسان قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو را به آن نسبت می‌دهند. فعالان این بازار معتقدند، شاید بتوان نوسانات نرخ ارز در چند ماه اخیر را مهم‌ترین محرک بازار خودرو دانست. بر همین اساس روز گذشته قیمت دلار افت چشمگیری پیدا کرد و احتمالا رکود بازار خودرو امروز به دلیل همین کاهش نرخ دلار بوده است.
با توجه به بازار امروز می‌توان گفت، خودروهای داخلی امروز روندی کم رونقی را تجربه کرد. نوسانات قیمتی جزئی بود و بیشتر خودروها بدون تغییر قیمت باقی ماندند.
بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» با کاهش ۱۰ میلیونی بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص داد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش ۵ میلیون تومانی بیشترین رشد قیمت در میان پرطرفدارهای داخلی داشت.
در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.
براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته رشدی ۵ میلیون تومانی داشت. با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم در بازار ۹۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و با افت ۱۰ میلیونی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. از سوی دیگر «هایما S7» هم در بازار یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V2 اتومات» امروز ۹۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۵ میلیونی داشت و «رانا پلاس» هم ۶۳۸ میلیون تومان در بازار قیمت خورد و افت ۵ میلیونی را ثبت کرد. از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو پارسLX» معامله نشد و با این شرایط قیمت آن کشف نشد.

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.
براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهینG» در بازار ۷۵۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۴ میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد ۳ میلیون تومانی را ثبت کرد و «کوییک دنده‌ایS» بدون تغییر ۴۳۸ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۷ میلیون تومان قیمت‌ خورد و افتی ۳ میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم در بازار امروز ۵۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا