خودرو

(ویدئو) چرا همسر عمران خان درخواست زندانی شدن کرد؟

همسر نخست وزیر سابق پاکستان به درخواست خود از حبس خانگی به زندان منتقل شد. خانم بی بی در دادگاه گفت که مقامات در حبس خانگی به او غذای آلوده داده‌اند.

فرارو- بشری بی بی همسر عمران خان نخست وزیر پاکستان به درخواست او به زندان منتقل شده است.
به گزارش فرارو، وکیل او گفت که دادگاهی در پاکستان روز چهارشنبه با درخواست همسر عمران خان، نخست وزیر پیشین، برای انتقال به زندان به جای حبس خانگی که توسط دولت دستور داده شده بود، موافقت کرد.
بشری بی بی مقامات را به نقض حریم خصوصی و سرو غذای آلوده در سلول خانگی خود متهم کرده بود که به گفته او و وکلایش تحت سلطه مردان است، اتهامی که کارکنان زندان آن را رد کرده اند.بی بی می‌گوید که از زمان محکومیت در ژانویه به اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی، او در یک اتاق در عمارت عمران خان در اسلام آباد بازداشت شده است.همسر نخست وزیر پیشین پاکستان از طریق وکلای خود درخواست کرده بود که به زندان منتقل شود، که مقامات بلافاصله پس از صدور حکم توسط دادگاه، از آن تبعیت کردند.
دادگاه به مقامات دستور داد تا او را به زندان آدیالا در شهر راولپندی منتقل کنند، جایی که عمران خان ۷۰ ساله، فوق ستاره سابق کریکت، در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۴ ساله خود است.حزب عمران خان گفته که انتقال بی بی به زندان به منتقدان پاسخ خواهد داد که ماندن او در خانه به جای زندان بخشی از معامله‌ای برای گرفتن امتیاز از دولت بوده است.سرلشکر احمد شریف، سخنگوی ارتش پاکستان هر گونه مذاکرات برای معامله با طرفی که در حملات علیه نهاد‌های دولتی دست داشته است را رد کرد. او به حمله هواداران حزب عمران خان و آتش زدن تأسیسات نظامی در ۹ می‌سال گذشته در اعتراض به دستگیری نخست وزیر پیشین اشاره کرد و گفت که کسانی که در پشت این حملات بودند باید قبل از درخواست هرگونه مذاکره، طلب بخشش کنند.
اسد قیصر، یکی از دستیاران نزدیک عمران خان هم گفته که هر نوع عذرخواهی غیرممکن است.
عمران خان در سال ۲۰۲۲ از قدرت برکنار شد، و او پس از درگیری با ژنرال‌های قدرتمند ارتش، توطئه‌ای را که توسط ارتش پشتیبانی می‌شد، مقصر دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا