خودرو

خودرو چند منظوره چانگان رونمایی شد، چانگان Nevo E07 به بازار می آید


چانگان در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، به صورت رسمی از مدل جدید Nevo E07 رونمایی کرد. چانگان Nevo E07 قابلیت‌های چند مدل مختلف را به صورت همزمان ترکیب می‌کند. این خودرو توانایی یک شاسی بلند، راحتی و فرمان‌پذیری یک سدان و فضای یک وانت بار را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد.
چانگان Nevo E07 نخستین بار به عنوان یک مدل مفهومی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. نخستین پیش نمونه این سدان نیز در پایان سال ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. تا آن زمان Nevo E07 به یکی از برندهای زیرشاخه چانگان به نام کیوآن تعلق داشت که برای تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی ایجاد شده است. این خودرو پس از انتقال به برند اصلی چانگان، در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی شد. چانگان Nevo E07 دیگر به زیربرند کیوآن تعلق ندارد و اکنون تحت برند نوو عرضه خواهد شد. چانگان این برند را برای صادرات محصولاتش به بازارهای اروپایی در نظر گرفته است.
چانگان Nevo E07 ظاهر منحصر به فردی دارد. طراحی این خودرو ترکیب از یک کراس‌اوور، سدان و پیکاپ است. مالک می‌تواند این خودرو را به عنوان یک خودرو سواری استفاده کند یا آن‌که با باز کردن قسمت بار عقب، از آن به عنوان پیکاپ بهره ببرد. چانگان خلاقیت را در کابین Nevo E07 نیز ادامه می‌دهد، چرا که داشبورد سنتی به طور کامل از این خودرو حذف شده است و با نمای متفاوتی در فضای داخلی Nevo E07 مواجه خواهید شد. ابعاد این خودرو شامل ۵۰۴۵*۱۹۹۶*۱۶۹۵ میلیمتر با فاصله بین‌ دو‌محور ۳۱۲۰ میلیمتر هستند.

چانگان Nevo E07 در قالب دو تیپ تک دیفرانسیل یا تمام چرخ محرک قابل انتخاب است. نسخه پایه این خودرو به یک موتور الکتریکی روی محور عقب مجهز است که ۳۴۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت تیپ پایه Nevo E07 معادل ۲۰۱ کیلومتربرساعت خواهد بود.
نسخه چهارچرخ محرک چانگان Nevo E07 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی چرخ‌های جلو و عقب قرار گرفته‌اند. قدرت کلی آن‌ها ۵۹۸ اسب‌بخار (۳۴۳+۲۵۵ اسب‌بخار) است. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۱۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید.
برد Nevo E07 بسته به ظرفیت باتری می تواند ۵۵۱، ۶۵۱، ۷۰۱ یا ۱۰۰۰ کیلومتر باشد. برای دوباره پر کردن انرژی، شارژ سریع با ولتاژ ۸۰۰ ولت نیز برای خودرو لحاظ شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا