خودرو

تویوتا لوین، با قیمتی باورنکردنی در بازار ایران!/ عکس

با آغاز تحویل تویوتا لوین بنزینی و هیبرید، این سدان ژاپنی در خیابان‌ها دیده خواهد شد. همچنین قیمت این خودرو در بازار آزاد تعیین شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش آخرین خودرو، در حال حاضر شرکت های معین خودرو ایرانیان و برساوش اقدام به عرضه تویوتا لوین بنزینی و هیبرید در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی کرده اند. با این حال ابتدا شرکت برساوش توانسته تا مجوز شماره گذاری این سدان ژاپنی را دریافت کند و این خودروها را به دست مشتریان برساند. در حال حاضر تیپ های ۱.۲ لیتری توربو بنزینی و ۱.۸ لیتری هیبرید تویوتا لوین به دست مشتریان سامانه رسیده و دلالان قیمت هایی را برای این دو تیپ لوین در بازار آزاد تعیین کرده اند.
تویوتا لوین بنزینی با مدل ۲۰۲۳ توسط شرکت برساوش به بازار ایران آمده و دلالان قیمتی در محدوده ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرده اند. همچنین لوین هیبرید مدل ۲۰۲۳ با قیمتی حدود ۵ میلیارد تومان تا ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد موجود است. البته باید تاکید کرد که هنوز معامله رسمی برای تویوتا لوین بنزینی و هیبرید در بازار آزاد اعلام نشده و باید منتظر قیمت قابل معامله این خودروها در روزهای آتی باشیم. با توجه به اینکه شرکت های معین خودرو ایرانیان و برساوش تیراژ قابل توجهی از تویوتا لوین بنزینی، لوین هیبرید، کرولا بنزینی و کرولا هیبرید را در گمرکات کشور موجود کرده اند، احتمال آن بسیار است که در صورت ثبات نرخ ارز قیمت این گروه سدان تویوتا در بازار آزاد کاهش پیدا کند.

باید به این نکته اشاره کرد که تویوتا کرولا بازار چین در کارخانه FAW-Toyota ساخته می شود و نمونه دیگر این سدان پر فروش با نام لوین (Levin) در کارخانه GAC-Toyota تولید می گردد. تویوتا لوین بنزینی به پیشرانه ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۹NR (نمونه به روز رسانی شده ۸NR) بوده که در تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری توربو هم دیده می شود. ۱۱۶ اسب بخار با گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر توان خروجی این پیشرانه است که از طریق جعبه دنده اتوماتیک مولتی درایو CVT توان به چرخ های جلوی لوین منتقل می شود. در تویوتا لوین بنزینی امکاناتی مانند ۷ کیسه هوا، سانروف برقی، تریم داخلی پارچه ای، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، پیشگیری از خروج از خط، استارت دکمه ای، تهویه دستی الکتریکی با پاکسازی هوای کابین، سنسور نور، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، استارت استاپ اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.

لوین هیبرید هم مشخصات فنی برابر با کرولا هیبرید دارد. در این خودرو از پیشرانه ۸ZR به عنوان نمونه به روز رسانی شده ۲ZR دیده می شود. این پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که در کنار یک قوای محرکه الکتریکی قرار می گیرد. جعبه دنده لوین و کرولا هیبرید از نوع e-CVT است که توان را به چرخ های جلو می رساند. در تویوتا لوین هیبرید به صورت ترکیبی ۱۲۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تجربه خواهیم کرد. البته که به صورت لحظه ای گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر با توان نزدیک ۱۴۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار می گیرد. اما برایند حرکتی این خودرو شبیه به پریوس بوده و ۱۲۱ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر است. مصرف سوخت بهینه لوین و کرولا هیبرید کمتر از ۴.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و فناوری جدید خنک کاری قوای محرکه الکتریکی در این سدان ژاپنی دیده می شود.

در لوین هیبرید امکاناتی مانند شش کیسه هوا، تریم داخلی پارچه ای (چرمی سفارشی) سانروف برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند به تلفن همراه، حالت رانندگی برقی، تنظیم حالت رانندگی، حالت B بازیافت انرژی دستی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، خودران سطح ۲.۵، رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، رینگ آلومینیومی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، تابلوخوان، نور بالای اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، دوربین و سنسور پارک عقب و… دیده می شود.
۲۲۷۳۲۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا