خودرو

سومین مینی

مینی سومین مدل از سری جدید محصولاتش را در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این ماشین که نامش ایس‌من …
مینی سومین مدل از سری جدید محصولاتش را در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این ماشین که نامش ایس‌من (Aceman) است، اولین مدل کارخانه است که فقط با قوای محرکه الکتریکی ساخته خواهد شد.
مینی ایس‌من در محصولات کارخانه بین هچ‌بک کوچک کوپر و شاسی‌بلند بزرگ‌تر کانتری‌من قرار می‌گیرد. ظاهر ماشین ترکیبی از این دو مدل است و در طراحی‌اش بر جادار بودن اتاق تاکید زیادی شده است.
ماشین بر روی پلتفرمی ساخته شده که ب‌ام‌و، مالک مینی با کمک شریک‌ چینی‌اش گریت‌وال ساخته است. دو مدل از ایس‌من تولید می‌شود. قدرت مدل قوی‌تر ۲۱۸ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۷.۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. مینی قرار است در آینده یک مدل اسپرت هم از ایس‌من تولید کند.
ایس‌من در بازاری شلوغ رقابتی سخت پیش رو دارد. علاوه بر ولوو EX30 که نزدیک‌ترین رقیبش است، رنو مگان الکتریکی، جیپ اونجر، فورد پوما و اسمارت #۱ از دیگر رقیبان جدی مینی ایس‌من هستند.
مینی ایس‌من ابتدا در چین و از سال ۲۰۲۶ در کارخانه مینی در شهر آکسفورد انگلستان تولید خواهد شد. مینی قرار است یک مدل چهار در و یک مدل بدون سقف از کوپر هم تولید کند که با آنها تعداد مدل‌های این کارخانه به پنج مدل خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا