خودرو

بلاتکلیفی قیمت بنزین دلیل افزایش قیمت سورن و ساینا دوگانه سوز


انتشار مکرر خبرهای مختلف درباره قیمت گذاری بنزین موجب شد تا سورن و ساینا دوگانه سوز گران شوند.
تنور مصاحبه و صحبت درباره قیمت بنزین در روزها و هفته های اخیر داغ شده و همین امر موجب شده تا بسیاری از مردم به خاطر ترس از گرانی سوخت به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز روی بیاورند. در این راستا شاهد افزایش میزان معاملات خودروهای دوگانه در بازار آزاد هستیم که در نهایت منجر به گرانی نسخه های کارکرده و صفر موجود در بازار خواهند شد.
برای مثال از سه شنبه هفته گذشته تا کنون ساینا S دوگانه از شرکت سایپا و همچنین سورن پلاس از ایران خودرو به ترتیب ۱۰ و ۴۰ میلیون افزایش قیمت را به خود دیدند. البته ناگفته نماند که نوسانات ارزی نیز در این رشد بی تاثیر نبوده اند اما از طرفی نمی توان گمانه زنی ها در مورد افزایش قیمت بنزین را هم در نظر نگرفت.
به طور کلی مردم با آگاهی از مصرف سوخت بالای محصولات تولید داخل سعی می کنند تا با انتخاب یک خودروی دوگانه سوز کمی از هزینه های جاری استفاده از خودروی شخصی را بکاهند و گرانی بنزین کمتر آن ها را آزار دهد. از این رو سعی می کنند تا با پرداخت هزینه بیشتر به سراغ خرید خودروهای دوگانه و یا هیبرید بروند.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
امروز در میان تولیدات ایران خودرو دنا اتوماتیک آپشنال و سورن پلاس دوگانه هر کدام به اندازه ۴۰ میلیون گران تر شدند و بیشترین رشدها را به نام خود ثبت کردند.
در کنار ساینا S دوگانه که حدود ۱۰ میلیون رشد کرد، کوییک S، کوییک آر پلاس اتوماتیک و شاهین اتوماتیک نیز حدود ۱۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کردند.
در بازار چینی های مونتاژی نیز ام وی ام X22 پرو دنده ای با حدود ۶۰ میلیون افزایش قیمت بیشتر از بقیه مونتاژی ها گران شد. در رده های بعدی نیز لاماری و دیگنیتی پرایم قرار گرفتند که هر کدام در حدود ۵۰ میلیون بیشتر از سه شنبه آگهی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا