خودرو

خودروی جدید شیائومی رونمایی شد

شرکت شیائومی اعلام کرد که نسخه استاندارد SU۷، یک سدان اسپرت چهار در است که با قیمت…
شیائومی از خودروی الکتریکی خود به نام «سو ۷» SU۷ (EV) رونمایی کرد.
شرکت شیائومی اعلام کرد که نسخه استاندارد SU۷، یک سدان اسپرت چهار در است که با قیمت دویست و پانزده هزار و نهصد یوان چین معادل حدود ۳۰ هزار دلار آمریکا وارد بازار خواهد شد.
به گزارش فرارو، قیمت نسخه سطح بالاتر همین خودرو به ترتیب از دویست و چهل و پنج‌هزار یوان و دویست و نود و نه هزار یوان چین شروع می‌شود.
به گفته بنیانگذار شیائومی، این شرکت قصد دارد اکوسیستمی ایجاد کند تا تلفن‌های هوشمند، لوازم خانگی و ماشین خود را به هم متصل کند. بر این اساس اتصال میان دستگاه‌های شیائومی یکی از اولویت‌های اصلی در طراحی محصولات این شرکت است.
لی جون، مدیر عامل شیائومی در همین زمینه می‌گوید: «هوشمندی کلید موفقیت در بازار رقابتی خودرو‌های الکتریکی هوشمند و در واقع مزیت شیائومی است. ما با تجربه ۱۴ ساله خود در تولید گوشی‌های هوشمند، به تجربیات خوبی دست یافته‌ایم تا فناوری تلفن هوشمند را این بار در خودرو‌های خود اعمال کنیم.»
شیائومی سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که می‌خواهد به صنعت خودرو‌های الکتریکی جهان وارد شود. نخستین بار دسامبر ۲۰۲۳ این شرکت از مدل SU۷ رونمایی کرد.
مدیرعامل این شرکت در همان رویداد تاکید کرده بود که شیائومی می‌خواهد ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا