خودرو

جنگ در بالانشینان بازار خودرو/ قیمت این ۲ خودرو حسابی سروصدا کرد

اقتصادنیوز: قیمت دو محصول اتوماتیک ایران خودرو در نیمه دوم ۱۴۰۲ رشد کرد.
به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در بازار رشدی حدود ۱۹ درصدی داشت.
آن طور که رصد قیمت بازاری خودرو نشان می دهد دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در پایان هفته اول پاییز ۱۴۰۲ با قیمت حدود ۸۱۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود.
اما روند قیمتی این خودرو نشان می دهد در پایان هفته آخر اسفند سال گذشته متقاضیان برای در اختیار گرفتن دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک باید پیش ار رفتن به بازار حساب خود را حوالی ۹۶۰ میلیون تومان شارژ می کردند. به عبارت دیگر قیمت این محصول ایران خودرو طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان رشد را تجربه کرد.
قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در بازه زمانی هفته آخر آذر تا پایان هفته دوم بهمن ۱۴۰۲ رشدی حول و حوش ۱۶۰ میلیون تومانی حکایت می کند. این رشد قیمت در بازه حدود ۴۰ روزه به زبان درصد از رشد نزدیک به ۲۰ درصدی حکایت می کند.
قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در هفته اول پاییز پارسال حدود ۷۶۰ میلیون تومان بود. این محصول ایران خودرو در هفته پایانی اسفند سال گذشته تا حوالی ۹۴۵ میلیون تومان بالا آمد.
بنابراین شاهد هستیم قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در بازه حدود ۶ ماهه نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان افزایش یافت. این میزان افزایش قیمت به زبان درصد از رشد بیش از ۲۴ درصدی قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک (تارا V2) در بازار حکایت می کند.
نکته قابل توجه درباره قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک این است که این خودرو در پایان هفته اول آذر ۱۴۰۲ تا پایان هفته چهارم آخرین ماه فصل پاییز با قیمت حول و حوش ۷۷۰ میلیون تومان در بازار حضور داشت. با توجه به افزایش قیمت این خودرو در اسفند سال گذشته می توان گفت بهترین بازه خرید تارا با گیربکس اتوماتیک در نیمه دوم سال گذشته در بازه زمان هفته اول تا پایان هفته چهارم آذر ۱۴۰۲ بوده است.
قیمت این خودرو بعد از چهار هفته سکون، ساز افزایشی کوک کرد. قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در بازه زمانی ۲۳ آذر تا ۱۲ بهمن حول و حوش ۱۶۰ میلیون تومان گران شد. متقاضیان در پایان هفته چهارم آذر پارسال می توانستند تارا با گیربکس اتوماتیک را با قیمتی حدود ۷۷۰ میلیون تومان خریداری کنند. اما قیمت همین خودرو در پایان هفته دوم بهمن سال گذشته حدود ۹۳۰ میلیون تومان بود. بنابراین در بازه ۵۰ روزه قیمت تارا اتوماتیک به زبان درصد حدود ۲۱ درصد افزایش را به خود دید.
بررسی قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک و دنا با گیربکس اتوماتیک نشان می دهد قیمت تارا در بازه زمانی یاد شده رشد بیشتری از قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک کرده است. این در حالیست که قیمت بازاری دنا با گیربکس اتوماتیک از قیمت تارا اتوماتیک در بازار بیشتر است.
با توجه به نزدیک شدن قیمت دنا و تارا اتوماتیک به مرز یک میلیارد تومانی در سال گذشته می توان گفت این دو محصول ایران خودرو حسابی در بازار سر و صدا به پا کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا