خودرو

اکسید اکسلانتیکس ET رونمایی در نمایشگاه پکن شد + عکس


در تاریخ ۱۸ مارس، برند اکسید چری اعلام کرد که پیش فروش شاسی بلند الکتریکی جدید پرچمدار خود، اکسلانتیکس ای تی از ۱۵ آوریل در چین آغاز خواهد شد. این خودرو در بازار چین با نام استرا ای تی شناخته می شود و در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شده است. اولین مجموعه از خودروهای تولید انبوه آن در ژانویه در استان آنهویی از خط تولید پایین آمدند. نسخه ای با محرک برقی رانشی نیز در آینده عرضه خواهد شد.
اکسلانتیکس ET که در رده شاسی بلندهای متوسط تا بزرگ جای می گیرد، ابعادی به اندازه ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی متر دارد و فاصله محوری آن ۳۰۰۰ میلی متر است.
این خودرو بر پایه پلتفرم الکتریکی برتر E0X چری توسعه یافته است. نمای جلویی آن گریل بسته و چراغ های جلوی یکپارچه دارد. در عقب نیز از چراغ های عقب یکپارچه بهره گرفته شده است. و البته دستگیره های برآمده محبوب برای این خودروی الکتریکی حذف نشده اند.
علاوه بر این، اکسلانتیکس ای تی به ۳۰ حسگر و دو تراشه اورین-ایکس مجهز شده تا قابلیت های پیشرفته کمک به رانندگی را برای سناریوهای رانندگی شهری و بزرگراهی محقق سازد.

در داخل کابین، نمایشگر کنترل مرکزی ۱۵.۶ اینچی قرار دارد که حالت های مختلفی از جمله حالت کودک، حیوان خانگی و کارائوکه را یکپارچه می کند. اندازه صفحه نمایش ابزار در حال حاضر فاش نشده است.
دیگر امکانات شامل صندلی های شناور، تهویه/گرمایش/ماساژور صندلی، سیستم صوتی ۲۳ بلندگوی لایون ملودی مکس، سان روف ۲.۳۸ متر مربعی و یک سیستم پایش سلامتی خودساخته است که می تواند ضربان قلب، فشار خون و سایر داده های سلامت سرنشینان را به طور لحظه ای پایش کند.

نیروی محرکه از دو موتور الکتریکی جلو و عقب تامین می شود که حداکثر توان آنها به ترتیب ۱۸۳ کیلووات/۲۳۰ کیلووات است. زمان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۵.۴۶ ثانیه است. باتری آن از باتری لیتیوم-آهن-فسفات نسل جدید ۲.۰ شنژینگ شرکت کاتل بهره می برد که اکسلانتیکس ای تی را به اولین خودروی تولید انبوه دارنده این باتری تبدیل می کند. در آزمایش سرمای شدید در دمای -۲۰ درجه سانتیگراد در مغولستان داخلی، این خودرو توانست از ۲۰ تا ۸۰ درصد در ۲۴ دقیقه شارژ شود. در شرایط نرمال در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، این خودرو می تواند در ۱۰ دقیقه، ۴۰۰ کیلومتر برد شارژ دریافت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا