خودرو

مجوز استاندارد نیسان تیدا و سیلفی پارس خودرو صادر شد


نیسان تیدا و سیلفی دو وارداتی جدید پارس پس از شکست پروژه زوتی خواهند بود که اخیراً مجوز استاندارد آن ها نیز صادر شده است.
شرکت پارس خودرو پس از شکست نصفه و نیمه در پروژه واردات زوتی DL5، سعی کرد تا در زمینه واردات خودرو هوشمندانه تر تصمیم بگیرد و به همین دلیل محصولات نیسان را هدف بعدی خود قرار داد. در مورد زوتی DL5های عرضه شده توسط پارس خودرو می توان گفت که این کراس اوور مورد استقبال مشتریان سامانه یکپارچه قرار نگرفت و به همین دلیل در بازار نیز با در نظر گرفتن حاشیه سود بسیار کمی آگهی و معامله شد.مدتی پس از شکست کامل فروش زوتی توسط پارس خودرو، این شرکت مطمئن شد که باید به سراغ برندهای مطرح تری برود و محصولات جذاب تری را برای واردات برگزیند. از این رو کمپانی نیسان که در گذشته واردات و مونتاژ برخی از محصولات آن را بر عهده داشت، انتخاب کرد.
بیشتر بخوانید : پارس خودرو پنجمین مدعی واردات نیسان به ایران
پارس خودرو در اولین اقدام دو خودروی تیدا و سیلفی را برای واردات به ایران آورد و هم اکنون نیز موفق شد تا مجوز استاندارد هر دوی آن ها را از سازمان ملی استاندارد اخذ کند. به این ترتیب به زودی باید منتظر عرضه این دو خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باشیم.
به طور کلی نیسان تیدا در مقایسه با سیلفی که قرار است توسط شرکت های دیگری نیز وارد شود، جذابیت بیشتری دارد و با توجه به تنوع پایین هاچ بک های وارداتی، می تواند مورد استقبال علاقه مندان به خرید خودروهای کوچک قرار گیرد.
نسخه فیس لیفت ۲۰۲۳ این خودرو در دو نسخه هیبرید و بنزینی به بازار چین عرضه شده و فقط هم مختص بازار این کشور طراحی و تولید شده است. با توجه به جلوپنجره خودرویی که در عکس دیده می شود می توان فهمید که نسخه وارداتی پارس خودرو تمام بنزینی است. برای نسخه تمام بنزینی از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر استفاده شده که می تواند ۱۳۷ اسب بخار توان و ۱۵۹ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT نسل سه (Xtronic) به چرخ های جلو تحویل دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا