خودرو

پیگیری کارت سوخت گم شده | ۸ روش برای استعلام کارت سوخت مفقود شده

در زندگی روزمره، اتفاقات زیادی می‌تواند باعث گم کردن کارت سوخت شود. از این رو، پیگیری کارت سوخت گم شده و دریافت المثنی به یکی از دغدغه‌های امروزه‌ی مردم تبدیل شده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا ۸ مورد از روش‌های پیگیری و استعلام کارت سوخت مفقود شده را مرور کنیم.
در زندگی روزمره، اتفاقات زیادی می‌تواند باعث گم کردن کارت سوخت شود. از این رو، پیگیری کارت سوخت گم شده و دریافت المثنی به یکی از دغدغه‌های امروزه‌ی مردم تبدیل شده است. بی‌دقتی یا فراموشی به دلیل عجله کردن، به سرقت رفتن کارت سوخت همراه سایر وسایل شخصی، تغییر وسیله نقلیه و حتی نگهداری در محل نامناسب می‌تواند باعث مفقودی کارت سوخت شود. با این حساب، در این مطلب با ما همراه باشید تا ۸ مورد از روش‌های پیگیری و استعلام کارت سوخت مفقود شده را مرور کنیم.
پیش از اقدام به دریافت کارت سوخت المثنی، بهتر است مدارک موردنیاز آن آشنا شویم. مدارک لازم جهت دریافت کارت سوخت المثنی عبارتند از:
شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و یا سایت my.gov.ir برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید.
پس از دریافت کد رهگیری پستی از پلیس +۱۰ می‌توانید از طریق سایت پست ملی ایران اقدام به پیگیری کارت سوخت المثنی کنید. توجه داشته باشید که برای خودروهای با پلاک قدیمی کارت المثنی صادر نمی‌گردد.

در صورت داشتن هرگونه سؤال، پیشنهاد یا انتقاد پیرامون سامانه هوشمند سوخت می‌توانید با مرکز تماس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل نمایید.
همچنین بخوانید:
آموزش ثبت نام کارت سوخت به صورت آنلاین با موبایل
برای استعلام کارت سوخت، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن اقدام کنید. در ادامه به ۸ روش متداول آن اشاره کرده‌ایم.
در این روش برای پیگیری کارت سوخت مفقودی می‌توانید به جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده و از طریق آن‌ها اطلاعات کارت سوخت خود را استعلام کنید. کارت‌های سوخت جامانده در هر جایگاه پس از گذشت سه روز به شرکت ملی پخش تحویل داده می‌شوند. همچنین می‌توانید به سایت پیگیری کارت سوخت مفقود شده به آدرس scs.niopdc.ir مراجعه کنید.
تا قبل از سال ۱۴۰۰ امکان پیگیری کارت سوخت از طریق سایت epolice.ir وجود داشت اما پس از حمله سایبری به این سامانه، این قابلیت از این سایت حذف شده است.
با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه اطلاعات خودرو می‌تواتنید وضعیت کارت سوخت خود را استعلام کنید.
اگر کارت سوخت شما ارسال شده و کد رهگیری پستی آن را از طریق دفاتر پلیس +۱۰ دریافت کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به آدرس tracking.Post.ir اقدام به پیگیری کارت سوخت المثنی خود کنید.
از جمله مدارک مورد نیاز برای پیگیری کارت سوخت می‌توان به کارت خودرو اشاره کرد که بسیار بااهمیت است. با ارسال VIN خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ می‌توانید کارت سوخت خود را پیگیری کنید. دارندگان خودرو باید از فرمت V*VIN و دارندگان موتورسیکلت از فرمت M*VIN برای ارسال پیامک استفاده کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت scs.niopdc.ir و استفاده از کد VIN به پیگیری و استعلام کارت های سوخت جا مانده در جایگاه بپردازید.
در حال حاضر امکان پیگیری کارت سوخت با کد ملی وجود ندارد. اما در دست داشتن کارت ملی در تمامی مراحل از جمله مهم‌ترین مدارک لازم جهت پیگیری کارت سوخت به حساب می‌آید.
متاسفانه پس از حمله سایبری سال ۱۴۰۰، امکان پیگیری وضعیت کارت سوخت با پلاک از طریق سایت epolice دیگر امکان‌پذیر نیست.

همچنین بخوانید:
نحوه استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران
بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا مروری مدارک موردنیاز جهت اقدام برای دریافت کارت سوخت المثنی و روش‌های پیگیری کارت سوخت گم شده داشته باشیم. در مرحله پایانی نیز نحوه پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق سایت رهگیری مرسولات پستی انجام می‌گردد. همانطور که می‌دانید، هر یک از این روش‌ها وقت زیادی لازم دارند تا به نتیجه برسند. بنابراین بهترین کار تلاش بیشتر برای حفظ و نگهداری از کارت سوخت است. برای جلوگیری از گم کردن کارت سوخت، توصیه می‌شود که آن را در جای مشخص و امنی نگهداری کنید و همیشه پس از استفاده، کارت را به همان جا برگردانید. همچنین می‌توانید از کاور یا قاب مخصوص کارت سوخت استفاده کنید تا دیده شدن و یافتن آن برایتان آسان‌تر شود.

ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و سپس اعلام مفقودی کنید. پس از آن به سامانه صدور کارت سوخت المثنی یعنی سایت my.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.
خیر. برای صدور کارت سوخت المثنی نیازی به ارائه گواهی عدم خلافی نیست.
پس از دریافت کد رهگیری از سوی پلیس +۱۰، میتوانید با استفاده از کد از طریق سایت tracking.Post.ir به رهگیری کارت سوخت به صورت آنلاین اقدام کنید. برای استعلام کارت سوخت خودروهای نو با وارد کردن کد ۱۶ رقمی شناسایی خودرو (VIN) مندرج در شناسنامه مالکیت خودرو از طریق آدرس najatracking.post.ir می‌توانید به رهگیری وضعیت کارت سوخت ماشین خود بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا