خودرو

فروش بی وای دی کاهش یافت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، ممکن است پس از کاهش فروش سه ماهه اول، عنوان فروشنده خودروهای برقی برتر را به تسلا بازگرداند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بی‌وای‌دی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین، گزارش داد که فروش سه ماهه اول ۲۰۲۴ در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به مقدار ۴۳ درصد کاهش یافته که ممکن است به این معنی باشد که پس از پیروزی در سال گذشته، عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی جهان را به تسلا پس خواهد داد.
بی‌وای‌دی در سه ماهه اول سال جاری ۳۰۰ هزار و ۱۱۴ دستگاه خودروی برقی فروخت که ۴۳ درصد نسبت به رکورد فروش ۵۲۶ هزار و ۴۰۹ دستگاهی سه ماهه در دوره سه ماهه قبلی و زمانی که تسلا را پشت سر گذاشت، کاهش داشت. فروش سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۱۳.۴ درصد افزایش داشته است اما، افت سه ماهه ممکن است به این معنی باشد که تسلا بر اساس پیش‌بینی فروش رکورد ۴۵۸ هزار و ۵۰۰ خودرو در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، تسلا عنوان فروش را پس می‌گیرد. تسلا قرار است روز چهارشنبه فروش سه ماهه اول خود را گزارش کند.
برآورد سه ماهه اول تسلا بیش از پنج درصد نسبت به سه ماه گذشته کاهش یافته است زیرا تقاضای کلی ملایم‌تر و کاهش رشد در بازار چین است، جایی که رقبای محلی به رهبری بی‌وای‌دی در جنگ قیمت برای خریداران، پیشتاز بودند.
پس گرفتن تاج فروش تسلا نشان می‌دهد که نفوذ جهانی آن به راحتی به چالش کشیده نخواهد شد، به خصوص که هر دو شرکت انتظار کاهش رشد فروش خودروهای برقی چین در سال جاری را دارند. همچنین نشان می‌دهد که تسلط کوتاه مدت بی‌وای‌دی به دنبال کاهش قیمت داخلی آن بود.
بی‌وای‌دی از فوریه به جنگ قیمتی که تسلا در اوایل سال گذشته در چین آغاز کرد، با کاهش پنج تا ۲۰ درصدی قیمت آخرین نسخه‌های خط تولید خود نسبت به نسخه‌های قبلی واکنش نشان داد.
رویترز به نقل از منابع گزارش داد که هفته گذشته، بی‌وای‌دی هدف فروش ۳.۶ میلیون واحدی را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرد که ۲۰ درصد افزایش نسبت به رکورد فروش سال گذشته خود داشت.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا