خودرو

قرارداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای پایتخت

عصر خودرو- رییس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم امسال شاهد ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت باشیم.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی چمران در پایان دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: امروز نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار شد و موضوعات مختلفی مطرح شد.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر تصریح کرد: اعتراض به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به سرکنسولگری سفارت ایران در دمشق و موضوعات دیگری از جمله ساخت مسجد در بوستان قیطریه از مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد که البته قرار شد در جلسه بعدی شورای شهر تهران، دوستان توضیحات بیشتری را در خصوص احداث مسجد در بوستان قیطریه مطرح کنند.
رئیس شورای شهر تهران گفت: دو کمیسیون شهرسازی و معماری و عمران و حمل و نقل ترافیک به صورت ویژه به موضوع ساخت مسجد ورود جدی داشته‌اند و ان‌شاءالله هفته آینده در جلسه بعدی به این موضوع پرداخته خواهد شد.
چمران در خصوص تعیین نرخ خدمات دفاتر الکترونیکی تهران گفت: در این دفاتر بخشی از صدور پروانه و سایر کارها انجام می‌شود که در همین ارتباط قرار شد که آیین‌نامه مربوطه به دفاتر خدمات الکترونیک اصلاح و در صحن شورا به تصویب برسد. همچنین میزان دستمزد دفاتر خدمات الکترونیک مطابق با سازمان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: در ادامه جلسه امروز به پرونده چند باغ پرداخته شد و اعضاء نظراتشان را اعلام کردند.
رئیس شورای شهر تهران درباره ساخت مسجد در بوستان قیطریه گفت: شورای شهر تهران در دهه ۸۰، مصوبه‌ای را در این خصوص داشته است و در همین ارتباط قرار است در گوشه‌ای از پارک و بوستان قیطریه مسجدی ساخته شود که حتی پیشنهاد داده شد که چند اصله درختی که در محدوده ساخت مسجد قرار دارد در صحن مسجد و شبستان آن حفظ شود.
چمران گفت: همچنین قرار شد با توجه به محدوده بوستان قیطریه نماینده میراث فرهنگی در فرآیند گودبرداری بوستان حضور داشته باشد تا در حین عملیات چنانچه موضوعات و موارد میراثی وجود داشت پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.
وی همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص احداث مسجد در بوستان قیطریه گفت: این فضاسازی‌ها، درست و منطقی نیست. قطعا احداث مسجد بدون قطع درخت و از بین بردن درختان انجام خواهد شد و هیچ مشکلی برای افرادی که برای ورزش به بوستان می‌آیند و از فضای آن استفاده می‌کنند بوجود نخواهد آمد.
چمران در ارتباط با ورود اتوبوس‌ها و واگن‌های جدید به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران تأکید کرد: قرارداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بسته شده و امیدواریم امسال شاهد ورود اتوبوس‌های برقی باشیم.
وی همچنین در ارتباط با ورود واگن‌های وارداتی از کشور چین نیز گفت: در این ارتباط مشکلی از طرف وزارت کشور ایجاد شده است که امیدواریم با ورود وزیر کشور شاهد ورود نخستین محموله از واگن‌ها باشیم و چنانچه این مشکل برطرف نشود زمان را از دست می‌دهیم.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا