خودرو

هونگچی H5 پرسودترین وارداتی / اعلام قیمت بیش از ۶ میلیارد برای سدان چینی


هونگچی H5 لوکس ترین سدان وارداتی چینی است که بالاخره فرآیند تحویلش آغاز شده تا شاهد اعلام قیمت های فضایی برای این خودرو باشیم.
واردات هونگچی توسط بی ام کارز گام بزرگی برای عرضه خودروهای لوکس با قیمتی به نسبت مناسب بود که البته هم اکنون مشخص شد برخلاف انتظاری که می رفت، خرید H5 در بازار به بیش از ۶ میلیارد سرمایه نیاز دارد. به این ترتیب می توان گفت که قیمت بازار هونگچی H5 به هیچ وجه آن را در گروه خودروهای میان رده نیز قرار نمی دهد و پرداخت چنین هزینه ای برای خریدش غیرمنطقی به نظر می رسد.
اواسط آبان سال گذشته اولین شرایط فروش لوکس ترین سدان چینی وارداتی منتشر شد و ثبت نام کنندگان موظف شدند تا حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برای خرید این خودرو بپردازند. اما با تاخیر به وجود آمده در تحویل این خودرو، افزایش قیمت های جانبی سالانه مانند هزینه شماره گذاری، مالیات، بیمه و … نیز به بهای تمام شده H5 اضافه شدند و قیمتش را به حدود ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون رساندند. به این ترتیب خریدار سامانه ای هونگچی H5 قبل از این که خودرویش را تحویل بگیرد مجبور بود تا ۱۴۰ میلیون تومان بیشتر بپردازد و این قضیه، تاخیر در تحویل را تا حدودی مشکوک کرد و زیر سوال برد.به هر حال پس از حدود ۶ ماه اولین سری از H5های وارداتی پلاک ملی را دریافت کردند و به دست مشتریان رسیدند. اما بلافاصله پس از تحویل اتفاق جالبی رخ داد و خریداران این سدان به نسبت لوکس، بدون هیچ منطق و قانونی حدود ۴ میلیارد تومان سود برای خود در نظر گرفتند و قیمت گذاری آن را در بازار انجام دادند.
با اضافه شدن حدود ۴ میلیارد به قیمت تمام شده هونگچی H5، شاهد اعلام قیمت هایی در حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون در نمایشگاه ها و پلتفرم های فروش توسط خریداران هستیم. البته بهای ۶ میلیاردی جزو کم ترین قیمت های اعلامی بود و اعدادی در حدود ۹ میلیارد هم در بین آگهی ها به چشم می خوردند.
به طور کلی پرداخت چنین هزینه ای برای خرید H5 از بازار آزاد به هیچ وجه منطقی نیست و این خودرو موفق شد تا نجومی ترین سود را برای خریدار به ارمغان بیاورد. در پایان می توان گفت که صاحبان H5 که قصد فروش آن در بازار را دارند، تا به امروز متوهمانه ترین عدد را در مقایسه با دیگر خودروهای وارداتی اعلام کردند.
مشخصات فنی هونگچی اچ ۵
برای سدان H5، گروه بهمن، بین دو نسخه ۱.۵ و ۲ لیتری، نسخه حجیم تر را برگزیده است. پیشرانه ۲ لیتری توبو این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نمونه ۲ لیتری، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.
امکانات و آپشن های H5 وارداتی
در این سدان لوکس چینی شاهد به‌کارگیری امکاناتی همچون مانیتور عمودی، کلاستر دیجیتالی، ۹ عدد کیسه هوا، اتوپارک، قابلیت کنترل خودرو از طریق تلفن همراه، سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه اتومات و… هستیم.
سوالات متداول
با اضافه شدن حدود ۴ میلیارد به قیمت تمام شده هونگچی H5، شاهد اعلام قیمت هایی در حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون در نمایشگاه ها و پلتفرم های فروش توسط خریداران هستیم. البته بهای ۶ میلیاردی جزو کم ترین قیمت های اعلامی بود و اعدادی در حدود ۹ میلیارد هم در بین آگهی ها به چشم می خوردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا