خودرو

مدل‌های جدید نیسان و مزدا در چین

دنیای اقتصاد :

نیسان موتور و مزدا موتور خودروهای جدیدی طراحی شده برای رانندگان چینی را ارائه کردند که نشان‌دهنده تلاش جدید خودروسازان ژاپنی برای بازپس‌گیری جایگاه خود در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است. این مدل‌ها از جمله خودروهای مفهومی، در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شدند و نشان‌دهنده تلاشی برای پاسخگویی بهتر به تقاضای مصرف‌کنندگان چینی هستند. بازیگران خارجی مانند نیسان، سهم بازار خود را در چین از دست داده‌اند، زیرا سازندگان محلی مانند بی‌وای‌دی بهتر توانسته‌اند سلیقه رانندگان جوان را هدف قرار دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نیسان دو خودروی مفهومی برقی باتری‌دار و دو خودروی پلاگین هیبریدی را معرفی کرد که همگی با تلاش مشترک با شریک محلی دانگ‌فنگ انجام شده است. ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، گفت این خودروها بر تعهد این خودروساز به چین تاکید می‌کنند. مزدا یک سدان EZ-۶ را معرفی کرد که به عنوان خودروی کاملا الکتریکی یا پلاگین هیبریدی ارائه می‌شود. ماساهیرو مورو، مدیرعامل این شرکت، همچنین در نظر دارد یک شاسی‌بلند به نام آراتا را در سال ۲۰۲۵ در چین معرفی کند. مورو گفت که نسخه الکتریکی باتری EZ-۶ برد رانندگی در حدود ۶۰۰کیلومتر خواهد داشت، درحالی‌که نسخه پلاگین هیبریدی حدود ۱۰۰۰کیلومتر برد خواهد داشت و آراتا احتمالا برد مشابهی خواهد داشت.
برای سال‌ها، خودروسازان ژاپنی چین را بازاری با پتانسیل رشد تقریبا نامحدود می‌دانستند، اما این دیدگاه تغییر کرده است. فروش نیسان در چین در سال گذشته با ۱۶درصد کاهش به ۷۹۴هزار دستگاه رسید. نیسان قصد دارد از سال ۲۰۲۵ خودروهای خود را از چین صادر کند و در ابتدا حجم سالانه ۱۰۰هزار تا ۲۰۰هزار خودرو را هدف قرار داده است. نیسان و هوندا ماه گذشته گفتند که در حال بررسی شراکتی برای همکاری در قطعات کلیدی خودروهای برقی و زمینه‌های دیگر هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا