خودرو

شاسی‌بلند قدرتمند آفرودی هاوال معرفی شد، هاوال رپتور Hi4 پلاگین هیبرید در چین + عکس


این همان شاسی‌بلند آفرود سرسخت پلاگین هیبرید ۲۰۲۴ هاوال رپتور Hi4 است. رونمایی رسمی احتمالاً در نمایشگاه خودرو پکن در اواخر این ماه انجام خواهد شد. پیش‌تر ژائو یونگ‌پو، مدیرعامل هاوال گفته بود که این خودرو جدید بر اساس پیشنهادهای کاربران بهینه‌سازی شده است.
ابعاد این خودرو جدید هنوز اعلام نشده است. برای مرجع، هاوال رپتور فعلی ابعادی برابر با ۴۸۰۰/۱۹۱۶/۱۸۲۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۳۸ میلی‌متر دارد. با توجه به نامش، هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۴ احتمالاً از سیستم پلاگین هیبرید Hi4 کمپانی گریت وال موتورز با ترکیب یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و دو موتور الکتریکی، به همراه گیربکس دوسرعته DHT بهره می‌برد. اطلاعات دقیق مشخصات باتری و برد این خودرو در حال حاضر به طور رسمی اعلام نشده است.

از نظر ظاهری، طراحی کلی این خودرو جدید تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. جلوپنجره با یک جلوپنجره سه‌خطی و لوگوی انگلیسی هاوال تزیین شده است. علاوه بر این، گلگیر نقره‌ای حجیم سایز بزرگ در پایین، ویژگی‌های آفرود هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۴ را تقویت می‌کند. در عقب، گروه چراغ‌های عقب همچنان از طراحی گرد و مستطیلی بهره می‌برند که زمانی که روشن هستند، تشخیص آنها بسیار آسان است. لوگوی “Hi-4 Haval Raptor” نیز در گوشه سمت راست پایین جای گرفته است.

هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۴ رنگ داخلی جدیدی نیز دریافت خواهد کرد اما طراحی داخلی آن تقریباً بدون تغییر از مدل فعلی پیروی می‌کند. در حال حاضر، اعلام نشده که آیا در تجهیزات این خودرو ارتقایی صورت خواهد گرفت یا خیر. از نظر سیستم‌های کمک به رانندگی، هاوال رپتور فعلی مجهز به ۱۱ سنسور است و از یک راهکار ادغام شده دوربین و رادار بهره می‌برد که امکان استفاده از عملکردهای کمک به رانندگی پیشرفته سطح ۲ از جمله کروز کنترل تطبیقی و حفظ خط حرکت را فراهم می‌آورد.
طبق گزارش انجمن خودروهای سواری چین در ماه مارس، ۲,۰۹۱ دستگاه از هاوال رپتور فروش رفت که ۷.۴۴ درصد از فروش گریت وال موتورز را تشکیل می‌دهد و در رتبه ۹۳ام فروش شاسی‌بلندها قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا