خودرو

قیمت چانگان لومین هاچبک چند؟

رکنا اقتصادی: بیشترین تخفیفی که برای چانگان لومین ارائه شده ۱۲ هزار یوان یا ۱,۶۵۰ دلار است. جالب اینکه ارزان ترین نسخه لومین مشمول این تخفیف قابل توجه شده؛ این نسخه با شارژ کامل باتری می تواند تا ۱۵۵ کیلومتر مسافت را طی کند.
به گزارش رکنا به نقل از آخرین خودرو، بازار خودروهای برقی کوچک در چین به شدت داغ است. پس از موفقیت وولینگ هونگ گوانگ مینی EV، شرکت های رقیب تولید چنین مدلی را در دستور کار قرار دارند.
به همین خاطر این کلاس اکنون بسیار شلوغ و پرتعداد شده است. اکثر مدل های حاضر در این کلاس، به دلیل الگوبرداری از وولینگ هونگ گوانگ مینی EV دارای چهره ای مشابه هستند. اما چانگان مسیر نسبتاً متفاوتی را در پیش گرفته و لومین از نظر طراحی ظاهری، متمایز از رقباست. البته با دقت در جزئیات می توان شباهت هایی بین این خودرو و برخی از مدل های مطرح جهانی پیدا کرد.
بیشترین تخفیفی که برای چانگان لومین ارائه شده ۱۲ هزار یوان یا ۱,۶۵۰ دلار است. جالب اینکه ارزان ترین نسخه لومین مشمول این تخفیف قابل توجه شده؛ این نسخه با شارژ کامل باتری می تواند تا ۱۵۵ کیلومتر مسافت را طی کند.
چانگان لومین طول، عرض و ارتفاعی برابر با ۳۲۷۰، ۱۷۰۰ و ۱۵۴۵ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری این خودرو نیز برابر با ۱۹۸۰ میلیمتر است. این هاچبک کوچک بر اساس پلتفرم EPA0 تولید می شود. در مدل پایه یک موتور ۴۰ اسب بخاری وظیفه تولید نیرو را بر عهده دارد و انرژی لازم توسط پک باتری ۱۲.۹۲ کیلووات ساعتی تأمین می شود. اما در مدل پرچمدار قدرت موتور به ۴۷ اسب بخار و ظرفیت باتری به ۲۸ کیلووات ساعت افزایش می یابد. این مدل توانایی پیمایش ۳۰۱ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد.
چانگان در حرکتی جالب شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر لومین را منتشر کرده که البته این کار بی علت نیست! ارزان ترین نسخه از این هاچبک کوچک و اقتصادی در زمان ۶.۵ ثانیه سرعت خود را به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رساند؛ این رقم برای مدل پرچمدار ۶ ثانیه است. در صورت ادامه شتابگیری، لومین می تواند به حداکثر سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند!
در مقایسه با رقبا، چانگان لومین چهره با نمک تری دارد. این ویژگی باعث شده ۷۷ درصد از مشتریان لومین را بانوان تشکیل دهند! لومین روی رینگ های ۱۴ اینچی سوار است و چراغ های گرد آن به شدت محصولات مینی را تداعی می کنند. این هاچبک برقی کابین مدرنی دارد و از دو نمایشگر دیجیتال و دستیار صوتی سود می برد. نمایشگر مرکزی مربوط به سیستم اطلاع رسانی ۱۰.۲۵ اینچی است، نمایشگر حاضر در پشت فرمان هم اندازه ای برابر با ۷ اینچ دارد. ترکیب رنگ پرنشاط از دیگر ویژگی های قابل ذکر کابین لومین است.
ناگفته نماند لومین جزو محصولات موفق و پرفروش چانگان به شمار می رود. طبق آمار، چانگان در سال گذشته توانسته ۱۴۰,۸۰۰ دستگاه از این هاچبک الکتریکی را به مشتریان تحویل دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا