خودرو

فردا T5 به بازار روسیه رسید


فردا T5 یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی بازار ایران است که شرکت فرداموتورز مونتاژ این خودرو را برعهده دارد. این کراس‌اوور در واقع با نام دانگ‌فنگ T5 یا فورتینگ T5‌ در چین شناخته می‌شود و در کشورمان با نام FMC T5 عرضه شده است. اکنون دانگ‌فنگ این خودرو را برای عرضه به بازار روسیه آماده‌سازی می‌کند.
براساس گزارش خبرگزاری‌های روسی، کراس‌اوور فورتینگ T5 تا پیش از نیمه اول ۲۰۲۴ در روسیه عرضه می‌شود. پیش از این فورتینگ T5 Evo که در ایران آن را با نام لاماری ایما می‌شناسیم، به بازار روسیه عرضه شده بود. همچنین مینی‌ون دانگ‌فنگ Yacht یا همان سوبا M4 نیز از مدت‌ها پیش در روسیه به فروش می‌رسد. شرکت Ixen Motors Rus، وظیفه توزیع محصولات فورتینگ (زیرشاخه دانگ‌فنگ) را در بازار روسیه برعهده دارد.
دانگ‌فنگ برای عرضه موفق فردا T5 در بازار روسیه، بر ویژگی‌های ژاپنی آن تاکید کرده است. به طور مثال پیشرانه فورتینگ T5 موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۴J15T میتسوبیشی است که ۱۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه برای فعالیت صحیح، با بنزین اکتان ۹۲ که در روسیه توزیع می‌شود تطبیق داده شده است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در فورتینگ T5 برعهده دارد.

سیستم تعلیق فورتینگ T5 همانند فردا T5‌ ایرانی در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چنداتصاله یا مولتی‌لینک است. ترمزهای هر چهار چرخ نیز از نوع دیسکی هستند. با این حال فورتینگ T5 در روسیه با چند تریم عرضه می‌شود. به طور مثال با توجه به نسخه انتخابی، چرخ‌های خودرو ۱۶، ۱۷ یا ۱۸ اینچی خواهند بود. عرضه‌کننده این خودرو برای تطبیق بیشتر با خواسته‌های مشتریان، سیستم‌های چندرسانه‌ای فورتینگ T5 را به طور کامل با زبان روسی توسعه داده است.
فورتینگ T5 در بازار روسیه رقیب خودروهایی همچون چری تیگو ۷ پرومکس، هاوال جولیون و جیلی اطلس پرو به حساب می‌آید. البته باید اشاره کنیم که FMC T5 از تمامی رقبایش ابعاد طویل‌تری دارد. سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب و دوربین دید عقب از جمله تجهیزات فردا T5‌ برای مشتریان روسی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا