خودرو

دانگ فنگ فورتینگ از سدان تمام برقی Xinghai S7 رونمایی کرد


زیرشاخه فورتینگ از دانگ‌فنگ، بخش آشنایی برای مشتریان ایرانی است. خودرو شاخص این برند یعنی فورتینگ T5 Evo را در ایران با نام لاماری ایما می‌شناسیم. این شرکت به تازگی از سدان فورتینگ Xinghai S7 رونمایی کرده است که یک سدان تمام الکتریکی به حساب می‌آید. انتظار می‌رود این خودرو پس از عرضه در بازار چین، به بازارهای خارجی نیز صادر شود.
دانگ فنگ فورتینگ یکی از برندهای زیرشاخه گروه دانگ فنگ لیوژو چین است که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۱ آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که ظرف سه سال آینده به برقی‌سازی کامل برسد. دانگ فنگ فورتینگ تصمیم دارد تولید خودروهای درون‌سوز را طی پنج سال آینده متوقف کند.
دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7 براساس پلتفرم S2-E دانگ فنگ ساخته شده است و یک سدان متوسط یا بزرگ قلمداد می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی دانگ فنگ فورتینگ، ابعاد Xinghai S7 معادل۴۹۳۵/۱۹۱۵/۱۴۹۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۹۱۵ میلی متر است. وزن خالص دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7 نیز ۱۷۳۰ لیتر اعلام شده است.
قدرت Xinghai S7 توسط موتور برقی با توان ۱۶۰ کیلووات تامین می‌شود. پکیج باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات تامین می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتربرساعت عنوان شده است و براساس چرخه CLTC، حداکثر ۵۰۰ کیلومتر را پیمایش می‌کند.

نمای دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7، یک سدان فست‌بک را به نمایش می‌گذارد. دستگیره‌های درب مخفی و درب‌های بدون قاب نیز آیرودینامیک خودرو را بهبود داده‌اند. این خودرو با رادارهای مختلف عرضه می‌شود که قابلیت‌های پیشرفته کمک راننده را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. فروش دانگ فنگ فورتینگ در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۲۵.۲ درصد کاهش یافته است؛ از این رو خودروساز چینی تصمیم دارد با عرضه خودروهای برقی شرایط فروش خود را بهبود دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا