خودرو

مسبب پراید وانت ۳۶۰ میلیونی در بازار، سایپا است


امروز (۴ اردیبهشت) قیمت پراید وانت یا سایپا ۱۵۱ در کارخانه حدود ۵۰ میلیون گران تر شد تا در بازار به ۳۶۰ میلیون تومان برسد.
سایپا ۱۵۱ آخرین بازمانده خانواده پراید در میان تولیدات سایپا است که این شرکت تا کنون موفق نشده جایگزین مناسبی برایش فراهم کند و به همین دلیل بر روی خط تولید باقی مانده است. به دنبال ادامه دار بودن روند تولید پراید وانت، سایپا تصمیم گرفته تا در سال جدید افزایش قیمت هنگفتی را برای این خودروی کار و تجاری کوچک در نظر بگیرد و گران تر به مردم بفروشد. توجه داشته باشید این افزایش قیمت در حالی رخ داده که پراید وانت های جدید از میان آپشن ها و استانداردهای ۸۵ گانه فقط به دی لایت مجهز شده اند و سایپا در گذشته هزینه نصب این آپشن را نیز تمام و کمال دریافت کرده بود.
با توجه به این که پراید وانت های ۱۴۰۳ در مقایسه با نسخه های ۱۴۰۲ هیچ تفاوتی ندارد اما قرار است حدود ۵۰ میلیون گران تر برای خریدار تمام شوند. انتشار شرایط فروش جدید این پیکاپ نیز منجر شد تا امروز قیمت بازار ۱۵۱ در بازار حدود ۱۵ میلیون بیشتر شود و از ۳۴۵ میلیون به ۳۶۰ میلیون تومان برسد.
به این ترتیب می توان گفت که درخواست های مکرر سایپا برای افزایش قیمت این محصول که البته ارتقا هم پیدا نکرده موجب شده تا یک روزه در بازار ۱۵ میلیون گران تر شود و خریداران از کارخانه نیز ۵۰ میلیون هزینه بیشتر پرداخت کنند.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
در بین ایران خودرویی ها امروز ۲۰۷ دنده ای پانوراما ارتقا یافته و پارس تیوفایو بیشتر از بقیه تولیدات و حدود ۱۰ میلیون افت قیمت را تجربه کردند.
امروز دو تیپ اتوماتیک و GL از شاهین به ترتیب ۸ و ۵ میلیون ارزان تر شدند.
بازار چینی ها اما امروز آن چنان متعادل نبود زیرا از میان مونتاژی ها هایما S7، جک S5، فیدلیتی پرستیژ ۷ نفره و ریسپکت حدود ۱۵ میلیون رشد کردند و از طرفی دیگر خودروهایی مانند X55 پرو و فونیکس FX به ترتیب ۲۰ و ۳۰ میلیون کاهش قیمت را تجربه کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا