خودرو

نیسان آبی تغییر رنگ نخواهد داد


در حالی که سازمان ملی استاندارد ایران تلاش می‌کند تا خودروهای تولیدی در کشور را متناسب با استانداردهای روز دنیا ارتقا دهد، تولیدکنندگان برخی محصولات سنتی و قدیمی بر حفظ ویژگی‌های اولیه این خودروها پافشاری می‌کنند. یکی از این موارد، خودروی وانت نیسان آبی رنگ است که از پلتفرم و بن سازه‌ای ۵۶ تا ۵۷ ساله بهره می‌برد.
مهدی اسلامپناه، ریاست سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت که این نهاد از دو سال پیش، تاییدیه‌های سه ساله تولید خودرو را لغو کرده و این مدت را به سه ماه کاهش داده است. این اقدام به منظور نظارت دقیق‌تر بر فرآیند تولید و زنجیره تأمین قطعات انجام شده است. براساس گزارش‌های ارزیابی عملکردی، برخی خودروهای تولیدی در گذشته دارای عیوب پرتکرار بوده‌اند که به همین دلیل، تولید محصولاتی چون پژو ۴۰۵، سمند و تیبا متوقف شده است.
اسلامپناه تصریح کرد که سازمان ملی استاندارد تلاش می‌کند تا تولیدکنندگان را ملزم به رعایت مقررات فنی و استانداردهای داخلی و بین‌المللی نماید. وی در ادامه به موضوع تولید وانت نیسان آبی رنگ اشاره کرد که پلتفرم آن بسیار قدیمی است. سازمان استاندارد به شرکت تولیدکننده این خودرو فرصت داده تا اصلاحات و بهبودهایی در آن اعمال نماید، اما تولیدکننده اصرار دارد که رنگ آبی این خودرو، بخشی از برند و شناسه آن محسوب می‌شود و تمایلی به تغییر آن ندارد.
اسلامپناه در این باره گفت: “دوستان اصرار دارند که این رنگ، آپشن این خودرو است. ما به آنها گفتیم یک حرکت اصلاحی و بهبودی روی این محصول انجام دهید. آنها پاسخ دادند که آیا می‌خواهیم رنگ آن را تغییر دهیم؟ به شوخی گفتم حتی این کار را هم انجام دهید که فرجی باشد، اما گفتند نه، کل برند این خودرو به همین رنگ آبی آن است.”
با این حال، سازمان ملی استاندارد تلاش می‌کند تا هم حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت نماید و هم از توقف تولید برخی محصولات جلوگیری کند. این امر در شرایطی است که برخی تولیدکنندگان، حتی استانداردهای داخلی خود را نیز رعایت نمی‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا