خودرو

تیگو ۹ پلاگین هیبریدی در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد، پرچمدار کراس اوورهای چری در راه بازار + عکس


شرکت چری در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۲۴ که امروز در پکن آغاز شده است، از تیگو ۹ پلاگین هیبریدی رونمایی جهانی کرد. در رویداد رونمایی گروه چری که اخیراً برگزار شد، این شرکت همچنین شعار جدیدی برای محصولات شاسی بلند تیگو خود معرفی کرد: “فتح همراه با شما، محافظت از عشق”. (Conquer with you Guard for Love)
تیگو ۹ پلاگین هیبریدی یک شاسی بلند بزرگ زیبا و ساده است و تیم طراحی عمداً سادگی را در این مدل رعایت کرده است. بر اساس مفاهیم “فتح” و “محافظت”، تیگو ۹ پلاگین هیبریدی طراحی بسیار جسورانه “حلقه سیاره” برای جلوپنجره دارد (با لوگوی روشن چری به طور معمول) و بدنه‌های کاملاً صاف دارد.
نمای جانبی شامل یک روزنه نورگیر با قاب کرومی با تأکید ظریف بر ستون‌های عقب است. فقط یک خط گردبادی و تنها یک پانل “گیرنده نور” در ناحیه پایین وجود دارد – همین و بس. چرخ‌های پره‌ای چندتایی ۲۰ اینچی ظاهر لوکس این خودرو را بسیار زیبا جلوه می‌دهند. در عقب، یک نوار چراغ LED تمام عرض، دو لوله اگزوز دوگانه و آرم بسیار بزرگ PHEV که انگار پس از فکر دوباره اضافه شده است، وجود دارد.

از نظر ابعاد، چری تیگو ۹ طول ۴۸۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۲۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۴۱ میلی‌متر دارد. برای مقایسه، این ابعاد ۸۸ میلی‌متر بلندتر، ۶۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۳۶ میلی‌متر بلندتر از تیگو ۸ پرو است که یک خودروی کوچک نیست. چری می‌گوید امکان انتخاب ردیف سوم صندلی برای جای گرفتن ۷ بزرگسال وجود دارد.
در داخل کابین، پرچمدار محصولات تیگو از مواد لوکس فراوانی بهره می‌برد و نمونه نمایشی با چرم کرم و آبی تزئین شده است. برخلاف آنچه تاکنون از چری با صفحه‌نمایش‌های یکپارچه شبیه مرسدس بنز دیده‌ایم، در این مدل صفحه‌نمایش‌ها از لحاظ بصری جدا هستند و صفحه مرکزی یک نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی با وضوح ۲.۵K HD است. صندلی‌ها دارای “دوخت سه بعدی” هستند.

در محفظه موتور، یک پاور ترین PHEV ترکیبی از یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و موتور الکتریکی “۳DHT” چری قرار دارد. موتور احتراق داخلی ۲۳۵ اسب بخار/۳۸۵ نیوتن متر گشتاور و موتور الکتریکی ۲۲۱ اسب بخار قدرت دارد. چری اعلام کرده میزان مصرف سوخت در حالت WLTC چین ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به معنای شعاع حرکت بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌باشد.
تیگو ۹ پلاگین هیبریدی چری در کنار نسخه‌های احتراق داخلی خالص در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. نام تیگو ۹ آشنا به نظر می‌رسد؟ زیرا او یک شاسی بلند بزرگ با همین نام را در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ رونمایی شده بود. آن مدل یک خودروی احتراق داخلی خالص با داخل کابین متفاوت بود. بنابراین، ظاهر جدیدی که در اینجا می‌بینیم می‌تواند یا یک طراحی اختصاصی PHEV یا یک بروزرسانی نهایی برای خانواده تیگو ۹ باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا