خودرو

تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بودجه شهرداری امسال مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران اظهارداشت: بیش از ۱۰ سال است که ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده و وقفه‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم به طوری که تولید کنندگان داخلی اتوبوس خط تولید خود را تعطیل و یا نیمه تعطیل کردند.
وی افزود: سال پیش ۴۵ درصد بودجه شهرداری و امسال ۵۰ درصد بودجه به این موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و بر اساس برنامه ۴ ساله تا پایان ۱۴۰۴ باید تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به ۷۵۰۰ مورد برسد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: سال گذشته قرارداد تولید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که ۲۰۰۰ مورد آن دیزلی و بر اساس استاندارد و معیارهای روز دنیا است. ۵۰۰ مورد آن هم برقی بوده که تا پایان سال تحویل شرکت واحد داده می‌شود.
علیزاده اعلام کرد: ۲۵۰۰ اتوبوس هم از خارج از کشور تهیه می‌شود و در مجموع تعداد اتوبوس‌های جدید تهران به ۵۰۰۰ مورد خواهد رسید.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا