خودرو

قیمت ۴ میلیارد تومانی اولین سدان وارداتی ایران خودرو در بازار آزاد! + عکس

ایران‌خودرو تابستان امسال از سدان وارداتی خود یعنی دانگ‌فنگ آئولوس یی شوئن مکس رونمایی کرد تا از شرکت‌هایی که قصد واردات خودرو دارند، عقب نیفتد. این شرکت، نام آئولوس یی شوئن مکس را به شاین مکس تغییر داده است. حالا پس از گذشت چند ماه، ایران خودرو اولین سری این خودرو را به مشتریان خود تحویل داده و در بازار قیمت خورده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین: شاین مکس در سگمنت خودروهایی مانند فونیکس آریزو ۸ قرار می‌گیرد که دقیقا رقیب مستقیم این خودرو هم محسوب می‌شود.

ظاهر شاین مکس در مجموع جذاب و وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد. طراحی نمای جلو، تهاجمی بوده و با توجه به سیاست‌ چینی‌ها، شبیه به خودروی دیگری به نظر نمی‌رسد. چراغ کشیده و چند ضلعی خودرو در کنار جلوپنجره بزرگ آن، نمایی عضلانی به این قسمت داده است. نوشته MAX در کنار کروم‌کاری‌های جلوپنجره به چشم می‌خورد.

همانطور که حدس می‌زدیم، چراغ قسمت پشتی خودرو از نوع متصل بوده و پهنای این قسمت را بیشتر نشان میدهد. خطوط تند و تیز و متقاطع در بخش پایینی این چراغ به چش می‌خورد. طرح اگزوز فیک در دیفیوزر شاین مکس وجود دارد.

کابین خودرو، همان سبک و سیاق خودروهای دانگ‌فنگ را دارد و تا حدی هم یادآور خودروهای چری است. فرمان دو پره D کات، نمایشگرهای کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی، لاین نارنجی رنگ بالای داشبورد و همچنین دوخت نارنجی رنگ صندلی‌ها، بیشترین جذابیت را در این بخش دارند.

سنسور نور و باران، سقف پانوراما، گرمکن و سردکن و تنظیم برقی ۶ حالته صندلی راننده، گرمکن و تنظیم برقی ۴ حالته صندلی شاگرد، ۶ ایربگ، ترمز دستی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه‌کور و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک و… از جمله امکانات این خودرو هستند.

دو نسخه بنزینی و هیبریدی قرار است از این خودرو وارد کشور شود. نسخه بنزینی دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDi بوده که ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۳۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر صورت می‌گیرد. با توجه به توربو GDi و دو کلاچه بودن آئولوس شاین مکس، نگهداری از آن با در نظر گرفتن کیفیت بنزین ایران ممکن است کمی دشوار باشد.
در حال حاضر قیمت مصوب ایران خودرو برای شاین مکس بنزینی، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ اما با ورود این خودرو به بازار و پلاک شدن آن، شاهد تعیین قیمت ۳ میلیارد و ۳۰۰ تا ۴ میلیارد تومان هستیم! البته این اتفاق، موضوع جدیدی در بازار ایران نیست و به احتمال زیاد با گذشت زمان، این فاصله قیمتی بازار و کارخانه کاهش خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا