خودرو

کی ام سی T9 برقی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی می شود


نسخه برقی پیکاپ جک T9 هانتر آماده رونمایی در نمایشگاه خودروی پکن شده است. این یکی از اولین پیکاپ های کاملاً برقی خواهد بود که دارای یک سیستم چهارچرخ محرک دوموتوره است. با این حال، مبتنی بر یک پیکاپ بنزینی است.
جک T9 یک پیکاپ متوسط است که از سال ۲۰۲۰ در دسترس بوده و در سال گذشته نیز فیس لیفت شده است. از سال گذشته نیز مشخص شده بود که جک در حال توسعه یک نسخه برقی است و یک نمونه اولیه نیز قبلاً نشان داده شده بود. با این حال، نسخه تولیدی به طور قابل توجهی با نمونه اولیه متفاوت به نظر می رسد و باعث شده که از نسخه بنزینی متمایز شود – نمونه اولیه در اصل شبیه به نسخه بنزینی بود، به جز چند برچسب و تغییر رنگ.
در جلو، پیکاپ T9 – هانتر نامی است که عمدتاً در بازار چین استفاده می شود – در نسخه برقی خود بسیار متفاوت به نظر می رسد. اول از همه، جلوپنجره بزرگ در نسخه بنزینی اکنون بسته شده و لوگوی جک در پایین تر قرار گرفته است. گرچه رویه اطراف جلوپنجره همان است، اما به نظر می رسد با ظاهر جدید بسیار بیشتر تناسب دارد تا نسخه بنزینی T9. با نگاه به رینگ های ۱۸ اینچی، آنها اکنون دارای روکش هستند تا سعی کنند با کاهش ضریب مقاومت هوا برد خودرو را افزایش دهند. نسخه های بنزینی T9 دارای یک قاب فلزی و ریل های کناری در تخت بار بودند که لوگوی جک در قاب فلزی قرار داشت. این تنظیمات در نسخه برقی حذف شده و فقط ریل های ساده کرومی در بالای کناره های تخت بار به همراه آنچه شبیه به یک فلپ سیاه در اطراف پشت شیشه کابین است، وجود دارد.

نسخه برقی جک T9 دارای طول ۵۶۲۰ میلی متر، عرض ۱۹۶۵ میلی متر، ارتفاع ۱۹۲۰ میلی متر و یک تخت بار به طول ۱۸۱۰ میلی متر است. نیرو از یک موتور ۷۰ کیلووات در محور جلو با گشتاور ۱۷۶ نیوتن متر و یک موتور قوی تر ۱۶۰ کیلوواتی در عقب که می تواند ۳۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند، تامین می شود. نیروی باتری از یک باتری ۸۸.۰۲ کیلووات ساعت لیتیوم آهن فسفات تامین می شود که می تواند به این پیکاپ برد ۵۰۰ کیلومتر در چرخه ترکیبی شهری-جاده ای دهد.
در داخل، نسخه برقی T9 تفاوت چندانی با نسخه بنزینی آن ندارد و تنها تفاوت اصلی به نظر می رسد این است که اکنون یک انتخاب گیربکس چرخشی روی کنسول مرکزی به جای اهرم دستی سنتی تر دارد. این پیکاپ مجهز به رابط Zhiling 3.0، کنترل صوتی، سیستم ناوبری دو حالته، شارژر بی سیم تلفن همراه، پریز برق ۲۲۰ ولت و صندلی های برقی است.
گفته می شود جک همچنین در حال کار بر روی یک نسخه پلاگین هیبریدی از جک T9 است که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. علاوه بر این، جک در حال حاضر یک نسخه برقی از پیکاپ کوچک تر T8 خود را نیز به بازارهای خارجی مانند کنیا می فروشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا