خودرو

جوانترین ثروتمند ایرانی خواهان خرید پارس خودرو شد

رکنا: فرزاد وجیهی جوانترین ثروتمند ایرانی در خواست خرید پارس خودرو را داد و قول تولید خودرو به روز اروپایی را در این خودروساز را داد، اما مشروط به اینکه دولت اجازه خصوصی سازی واقعی را به خودروسازان ایرانی بدهد و بازهم بر خصولتی سازی سماجت نکند.
به گزارش رکنا، موضوع واگذاری خودروساز بزرگ ایران به یک معضلی بزرگ برای دولت تبدیل شده است. از یک سو فقط بخش خصولتی خواهان خرید خودروسازان دولتی هستند. در حالی که همین خصولتی ساز بزرگترین چالش اقتصاد کشور است. برای نمونه اگر خودروسازان دولتی از همان ابتدا خصوصی بودند یا از گود رقابت خارج می شدند یا امروز محصولات با کیفیتی تولید می کردند.
بنابراین در شرایط کنونی اگر قرار باشد معضل بازار خودروی ایران برطرف شود باید کاملا به بخش خصوصی واگذار شود.
با توجه به اینکه این روزها صحبت از یک میلیاردر ایرانی می شود که سرمایه گذاری کلانی در خارج از کشور دارد و حتی تمایل خود را برای خرید باشگاه پرسپولیس نشان داده است. فرزاد وجیهی تریدر نام آشنای بازارهای مالی جهان که اصرار به سرمایه گذاری در ایران دارد زیرا خود را یک میهن پرست معرفی می کند.
با توجه به اینکه دولت بارها به خواسته بخش خصوصی برای خرید سرخابی ها بی اعتنا بوده است. در حال حاضر نیز گفته می شود واگذاری پرسپولیس به بانک شهر، ملت، صادرات، تجارت،اقتصاد نوین و رفاه قطعی شده است.که این خود جای اما اگر زیاد دارد زیرا این بانک ها اکثرا زیان ده هستند چگونه است که میخواهند یک تیم پر طرفدار را که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد را اداره کنند و این درحالی است که یک متقاضی پروپاقرص خصوصی و با سرمایه گذاری کلان داشت و چرا خصوصی سازی واقعی صورت نمیگرد، این موضوع نشان می دهد که قدرت کارآفرینان هرچقدر هم که زیاد باشد به مافیا نمی رسد. براساس همین مسائل و اینکه زمزمه احتمال خرید خودروسازی پارس خودرو توسط فرزاد وجیهی که اخیرا در فضای مجازی مطرح شده است با او گفتگو کردیم.
جوانترین ثروتمند ایرانی با بیان اینکه در حال حاضر عمده محصولات خودرو ایران از طریق چین تامین می شود که در بازارهای غیر از ایران حرفی برای گفتن ندارند، گفت: مردم ایران لیاقت استفاده از خودروهای با کیفیت را دارند و این مسأله تنها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق می شود، زیرا دولت در تولید رقابتی چندان کارآمد نیست.
او با اشاره به اینکه من در یک خانواده خودروساز بزرگ شده است، افزود: خودروسازی می تواند محصولات با کیفیت بسازد که سرمایه و تکنولوژی در اختیار داشته باشد. خودروسازیی مانند پارس خودرو که زمانی حرف برای گفتن داشت زیر سایه  دولتی شدن این شرکت  در حال در جا زدن  است و زیان آن به قدری افزایش یافته که مدیران این شرکت نیز امیدی به آینده آن ندارد. با این حال من خواهان خرید این شرکت با یک قیمت رقابتی هستم.
وجیهی با تاکید بر اینکه مافیای مانع از واگذاری شرکت‌ها و باشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی هستند، گفت: اگر عده‌ای اجازه بدهند نه تنها خودروسازی خصوصی خوب، بلکه باشگاه فوتبال در حد اروپا خواهیم داشت. در واقع عده‌ای به دلیل منافع شخصی نمی‌خواهند خصوصی سازی در ایران صورت بگیرد. به همین دلیل بود که مانع از واگذاری باشگاه پرسپولیس به من شدند، درحالی که طرحی برای این باشگاه داشتم که می توانست آن را تبدیل به منچستر ایران کند.
وجیهی با بیان اینکه قصد دارد با بزرگترین شرکت اروپایی برای خرید امتیاز یک محصول اختصاصی در ایران قرارداد ببندد، گفت: معتقدم راه مونتاژ در خودروسازی به سرنوشت خودروسازان داخلی گرفتار می شود. به همین دلیل باید با سرمایه‌گذاری کلان و خرید امتیاز یک خودرو روز با همه آپشن‌های کیفی نه تنها به مردم خدمت کرد. بلکه مسیری را برای توسعه صنعت خودرو به وجود آورد تا سایر تولیدکنندگان ایرانی هم بتوانند بر مبنای همین الگو محصولات بهتری بسازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا