خودرو

جنسیس با کانسپت ماگما می‌آید

دنیای اقتصاد :

جنسیس، خودروساز لوکس کره‌ای، با نمایش چند کانسپت از ایجاد یک زیرمجموعه اسپرت به نام ماگما خبر داد. ماگما قرار است با شیوه‌ای مشابه با AMG در مرسدس-بنز، محصولات تقویت‌شده جنسیس را به خریداران عرضه کند. به گزارش BBC، ماگما یا به فارسی تفتان به مواد مذابی گفته می‌شود که زیر پوسته زمین قرار دارند و برای همین محصولات این بخش با رنگی نارنجی در نیویورک نمایش داده شد. اولین خودروی ماگما مدل تقویت‌شده‌ جنسیس G۸۰ است که در تعدادی محدود تولید شده و قرار است فقط در بازار خاورمیانه عرضه شود.
جنسیس که بخشی از گروه خودروسازی هیوندای است، یک کانسپت از مدل دیگری از ماگما نمایش داد که براساس مدل الکتریکی GV۶۰ ساخته خواهد شد. این خودرو از فناوری هیوندای آیونیک ۵ N استفاده می‌کند که امسال به عنوان بهترین خودروی اسپرت انتخاب شد.لوک دانکرولک، یکی از مدیران ارشد جنسیس، پیش‌بینی کرده است که ده تا پانزده‌درصد از خریداران GV۶۰ مدل ماگمای این خودرو را سفارش دهند. او همزمان با رونمایی کانسپت GV۶۰ تاکید کرد که محصولات ماگما همچنان لوکس خواهند بود و قرار نیست خودرو‌هایی برای مسابقه باشند. جنسیس علاوه بر محصولات ماگما، دو کانسپت دیگر هم در غرفه‌اش در نمایشگاه نیویورک نمایش داد. یکی از این دو کانسپت خودرویی به نام «اکس گرن برلینتا» بود که برای بازی گرن‌توریزمو طراحی شده است.
دومین کانسپت به نام نئولون یک شاسی‌بلند الکتریکی است که قرار است براساس آن مدلی جدید به محصولات جنسیس اضافه شود. نام کانسپت از دو کلمه یونانی نئو به معنی جدید و کلمه لاتین لون به معنی ماه گرفته شده است. جنسیس می‌خواهد براساس کانسپت نئولون لوکس‌ترین مدلش به نام GV۹۰ را دو سال دیگر به بازار عرضه کند. احتمالا این خودرو از نظر فنی اشتراک زیادی با کیا EV۹ و هیوندای آیونیک ۹خواهد داشت. از جمله فناوری‌های جدیدی که در این کانسپت معرفی شده، سیستم گرمایشی است که کف خودرو را گرم می‌کند و به گفته جنسیس برای گرم‌کردن اتاق انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا