خودرو

جدیدترین سدان ژاپنی ها به ایران وارد شد/ عکس

تویوتا BZ3 به‌عنوان جدیدترین سدان ژاپنی وارد ایران شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان تمام برقی Toyota bZ3 آشنا خواهیم شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت نیوز، خبرها حاکی از آن است که خودرو برقی جدید تویوتا bZ3 برای کسب مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری و عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی وارد گمرک بند شهید باهنر شده است. این سدان تمام برقی که در کارخانه فاو-تویوتا چین به تولید می‌رسد، بر پایه پلتفرم e-TNGA توسعه پیدا کرده است. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز جدیدترین سدان تویوتا یعنی Toyota bZ3 آشنا خواهیم شد.
تویوتا از سدان تویوتا bZ3 در دو تیپ با دو قدرت ۱۸۳ اسب بخار و ۲۴۴ اسب بخار پرده برداشت که هر دو تیپ می‌توانند ۳۰۳ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کنند. نسخه ۱۸۳ اسب بخار با هر بار شارژ کامل باتری‌ها قادر است مسافتی برابر با ۵۱۷ کیلومتر را طی کند. نسخه قدرتمندتر ۲۴۴ اسب بخاری نیز مسافتی برابر با ۶۰۶ کیلومتر را می‌پیماید.

تویوتا bZ3 علاوه بر فناوری‌های جدید خودران از امکانات رفاهی متعددی چون فناوری LED چراغ‌ها، تهویه اتوماتیک دو کاناله با پاکسازی هوای کابین، تریم داخلی چرم، سانروف، کروز کنترل تطبیقی و سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره می‌برد.
قیمت این سدان ژاپنی در تیپ پایه به ۲۲ هزار و ۱۲۰ دلار می‌رسد و متقاضیان برای نسخه فول آپشن آن باید ۲۶ هزار و ۳۰ یورو هزینه کنند. با توجه به این‌که تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از خودروهای بنزینی است، احتمالا این خودرو با قیمتی کمتر از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا