خودرو

لیپ سی۱۰ ؛ شاسی بلند چینی باکیفیت وارد بازار می شود/ خودرویی که ۱۸ هزار دلار ارزش دارد(+تصاویر)

از نکات شاخص طراحی بدنه لیپ سی۱۰ باید به چراغ های اصلی باریک، تفاوت سطح روی پروفایل درب ها، سانروف پانورامیک، سخت افزار لیدار روی قسمت جلو سقف، رینگ های ۲۰ اینچی چندپره آلومینیومی، دستگیره درب های پاپ آپ، اسپویلر عقب و… اشاره کرد.
عصر ایران- لیپ موتور از کراس اوور میان سایز خود با نام سی۱۰ رونمایی کرد. این خودرو در بازار چین از ۱۸ هزار دلار قیمت گذاری شده است. لیپ موتور از جمله کمپانی های جوان و آینده دار صنعت خودرو چین محسوب می شود.
لیپ موتور سی۱۰ در ۳ تریم افزاینده برد حرکتی و ۴ تریم باتری الکتریک عرضه می شود که نسخه پرچمدار هر کدام از این ها ۲۳۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

سی۱۰ در رنگ بدنه، ۶ انتخاب را پیش روی مشتریان قرار می دهد که شامل کدهایی از خاکستری، مشکی، آبی، سفید و سبز می شود.
لیپ موتور سی۱۰ براساس پلتفرم لیپ ۳.۰ شکل گرفته و از منظر ابعاد برابر با ۴۷۳۹ میلیمتر در طول، ۱۹۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۲۵ میلیمتر است.
از نکات شاخص طراحی بدنه باید به چراغ های اصلی باریک، تفاوت سطح روی پروفایل درب ها، سانروف پانورامیک، سخت افزار لیدار روی قسمت جلو سقف، رینگ های ۲۰ اینچی چندپره آلومینیومی، دستگیره درب های پاپ آپ، اسپویلر عقب و… اشاره کرد.
لیپ موتور سی۱۰ به سطح ۳ رانندگی خودران مجهز است. سخت افزار لازم برای این ویژگی شامل ۳۰ سنسور است؛  ۵ رادار موج میلیمتری، ۱۱ دوربین، ۱۲ رادار اولترا سونیک، یک لیدار ۱۲۸-لاین و یک چیپ اورین-اکس انویدیا.
پیشرانه افزاینده برد حرکتی به موتور الکتریکی ۲۳۱ اسب بخاری مرتبط با محور عقب و با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر مجهز است. انجنین ۱.۵ لیتری ۹۵ اسب بخاری مجموعه نیز به عنوان ژنراتور برای تجدید قوای باتری عمل می کند. انرژی در باتری ۲۸.۴ کیلووات ساعت لیتیم آهن فسفات ذخیره می شود.
برد حرکتی این تریم در حالت الکتریکی خالص برابر با ۲۱۰ کیلومتر محاسبه شده است و در سیکل ترکیبی به ۱۱۹۰ کیلومتر می رسد.
بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت است و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز ۷.۶۸ ثانیه محاسبه شده است. فناوری شارژ سریع، ظرفیت باتری را طی ۳۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد می رساند.
تریم مجهز به پیشرانه الکتریکی نیز به موتور ۲۳۱ اسب بخاری با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر مجهز است. بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر و شاخص صفر تا ۱۰۰ برابر با ۷.۲۹ ثانیه محاسبه شده است. اینجا تفاوت با تریم قبلی به حذف ژنراتور و استفاده از ظرفیت های بیشتر باتری مربوط می شود.
باتری تریم پایه ۵۲.۹ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از کلاس لیتیم آهن فسفات است که برد حرکتی ۴۱۰ کیلومتر را فراهم می کند. تریم های بالاتر از باتری همین کلاس با ظرفیت ۶۹.۹ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۵۳۰ کیلومتر استفاده می کنند.
در طراحی داخل کابین از الگوی T برای کنسول ها استفاده شده است. محیط ساده و مینیمال لیپ سی۱۰ در این قسمت جلب نظر می کند. از فناورانه ها باید به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای اطلاعات کیلومتر پشت فرمان و نمایشگر ۱۴.۶ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کنیم.
صندلی های جلو امکان تغییر زاویه تا ۱۸۰ درجه را دارند که در این حالت یک کاناپه راحت با طول ۱.۸ متر در خودرو ایجاد می شود. صندلی های عقب نیز شرایط مشابهی دارند که بدین ترتیب فضایی با طول ۲.۷ متر برای استراحت در خودرو ایجاد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا