خودرو

سوزوکی ویتارا فیس لیفت معرفی شد + عکس


سوزوکی فیس‌لیفت دیگری را برای ویتارا در بازار اروپا معرفی کرد، که چهره‌ای بازطراحی شده و سیستم چندرسانه‌ای جدیدی را در کنار تجهیزات ایمنی ارتقایافته برای این شاسی بلند کامپکت کوچک به ارمغان می‌آورد. در این نسخه هیچگونه تغییر فنی حاصل نشده است و همان پیشرانه‌های هیبریدی و هیبریدی خفیف مدل فعلی به مدل جدید آمده‌اند.
نسل چهارم سوزوکی ویتارا (نسل سوم اسکودو در ژاپن) یک مدل ده ساله است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این مدل اولین فیس‌لیفت خود را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرد و سپس پیشرانه هیبریدی خفیف در سال ۲۰۲۰ و پیشرانه تمام هیبریدی در سال ۲۰۲۲ برای آن معرفی شد. جدیدترین به‌روزرسانی برای سال ۲۰۲۴ روی تازه‌سازی نمای بیرونی و بهبود فناوری داخل کابین متمرکز شده است. سوزوکی امیدوار است که این به‌روزرسانی‌ها باعث شود ویتارا حداقل برای چند سال دیگر بتواند در بخش شاسی‌بلندهای کامپکت کوچک رقابت کند.
سوزوکی ویتارا ۲۰۲۴ فوراً قابل تشخیص به نظر می‌رسد، اما نگاهی دقیق‌تر تعداد انگشت‌شماری از به‌روزرسانی‌های بصری را آشکار می‌کند. سپر جلوی بازطراحی شده به لطف چراغ‌های روز باریک‌تر در کناره‌‌ها و حذف چراغ‌های مه‌شکن تمیزتر به نظر می‌رسد. این مدل همچنین دارای جلوپنجره به‌روز و ورودی هوای مرکزی بزرگتر با قاب مشکی رنگ است.
نمای جانبی از سال ۲۰۱۴ تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. طراحان سوزوکی مجموعه جدیدی از رینگ‌های آلیاژی آیرودینامیکی و دو گزینه رنگی جدید خاکستری تیره و آبی مرواریدی را همراه با سقف مشکی متالیک به این نسخه اضافه کرده‌اند.
طراحی فضای داخلی از چند سال پیش قدیمی شد و شبیه مدل‌های دهه ۹۰ به نظر می‌رسید. در حالی که کلاستر آنالوگ قدیمی همچنان باقی مانده است، سوزوکی یک سیستم چندرسانه‌ای جدید با نمایشگر لمسی ۹ اینچی به این مدل اضافه کرده است. این سیستم از اتصال USB، بلوتوث و وایفای پشتیبانی می‌کند و با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار است. همچنین امکان دسترسی از راه دور توسط گوشی هوشمند مالک به عملکردهای خاص خودرو وجود دارد.

همانند بسیاری از مدل‌های سوزوکی در اروپا، ویتارا قبلاً با مجموعه جامع سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته عرضه می‌شد، اما نسخه به‌روزشده سیستم‌های جدید و بهبود‌یافته‌ای را به آن‌ها اضافه کرده است. این شاسی بلند کامپکت کوچک اکنون از سنسور دوگانه پشتیبانی ترمز، سیستم نظارت بر راننده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار حفظ مسیر بهره می‌برد.
پیشرانه‌های هیبریدی خفیف و تمام هیبریدی بدون تغییر باقی مانده‌اند. موتور بنزینی ۱.۴ لیتری توربوشارژ توان ۱۲۷ اسب بخار (۹۵ کیلووات) و سیستم ۴۸ ولتی ۱۴ اسب بخار اضافه بر آن (۱۰ کیلووات) تولید می‌کند. قدرت این موتور توسط جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی به محور جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.
گزینه دیگر، پیشرانه هیبریدی کارآمدتر با باتری لیتیوم یونی ۱۴۰ ولتی است. موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توان ۹۹ اسب بخار (۷۴ کیلووات) و موتور برقی ۳۳ اسب بخار اضافه بر آن (۲۴.۶ کیلووات) تولید می‌کند. خروجی ترکیبی ۱۱۵ اسب بخار (۸۵ کیلووات) از طریق یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
سوزوکی ویتارا ۲۰۲۴ از اوایل تابستان وارد نمایندگی‌های اروپایی می‌شود. قیمت این مدل در نزدیکی زمان عرضه اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا