خودرو

(تصاویر) تست و بررسی سوبا M۴ در خیابان‌های تهران

سوبا M۴ که با نشان FMC در ایران تولید می‌شود، نمونه مونتاژ داخل محصول دانگ فنگ فورتینگ M۴ است این خودرو در ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط فردا موتورز در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و در نهایت از ابتدای سال ۱۴۰۲ به بازار آمد.
سوبا M۴ که با نشان FMC در ایران تولید می‌شود، نمونه مونتاژ داخل محصول دانگ فنگ فورتینگ M۴ است این خودرو در ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط فردا موتورز در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و در نهایت از ابتدای سال ۱۴۰۲ به بازار آمد. بخوانید… هندی‌ها به یک قدمی هیوندای رسیدند! سوزوکی فرانکس، محصول جدید ژاپنی‌ها در بازار ایران نسل جدید خودرو‌های ژاپنی راهی کشور شد
به گزارش عصر ایران؛ خودروی فردا سوبا M۴ توسط فرداموتورز به بازار عرضه شده و هم اکنون در خیابان‌های ایران حضور دارد. این خودروی ۷ نفره که از خانواده خودرو‌های MPV می‌باشد با صندلی‌های ۲-۲-۳ جزو متفاوت‌ترین خودرو‌های بازار بوده و آپشن‌های مختلفی دارد که خود را نسبت به دیگر خودرو‌های چینی بازار متمایز کرده است.
سوبا M۴ که با نشان FMC در ایران تولید می‌شود، نمونه مونتاژ داخل محصول دانگ فنگ فورتینگ M۴ است این خودرو در ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط فردا موتورز در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و در نهایت از ابتدای سال ۱۴۰۲ به بازار آمد.
محمدرضا آریان نژاد، معاون استراتژیک و بازاریابی شرکت فردا موتورز، اواخر سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران از تولید انبوه سوبا M۴ در کارخانه سمنان فردا موتورز خبر داده و درمورد علت انتخاب نام سوبا برای این محصول مونتاژی اعلام کرد: سوبا در زمان کهن پارسی به معنی فردا بوده و ما این واژه را به عنوان نماد لوکس فردا موتورز انتخاب کردیم. سوبا M۴ قرار است تا خودرویی لوکس و متفاوت باشد و در کنار ویژگی‌های فنی بارز، سطح جدیدی از کیفیت را به مشتریان ارائه دهد.
ارائه رنگ‌های خاص با استاندارد جدید کیفی، قابلیت انتخاب تریم داخلی، خدمات پس از فروش VIP و فناوری‌های سوبا M۴ می‌تواند علاقه‌مندان به خودرو‌های به روز، ایمن و راحت را به سمت نشان فردا موتورز و FMC بکشاند.
سوبا M۴ فردا موتورز به مدت چند روز در اختیار تیم خودرو عصر ایران بود و در این مدت، تجربه رانندگی را با این محصول جدید به دست آوردیم.
سوبا M۴ فردا موتورز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi سری ۴ A۹۱ میتسوبیشی-شنیانگ مجهز است که این موتور توان تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر داشته و این قدرت را به جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) منتقل می‌کند. موتور و گیربکس بکار رفته در این خودرو مشابه خودرو لاماری است.
سوبا M۴ فاصله محوری زیادی را دارد و به همین واسطه بیشترین فضای کاربردی را در ردیف اول و دوم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به دلیل فاصله محوری و سبک قرارگیری سیستم تعلیق تویست بیم در بخش عقب، M۴ سواری نرمی را به نسبت رقبای دارد. این خودرو وزن خالص نزدیک به ۱.۷ تن را دارد و می‌تواند با این قوای محرکه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در شرایط ایده آل در کمتر از ۱۱ ثانیه ثبت کند.
سبک طراحی سوبا M۴ فردا موتورز هم به شکلی است که در کنار نماد‌های لوکس در بدنه و گرافیک چراغ ها، اصولی متفاوتدر پلتفرم دارد.
۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه‌ای (دو کیسه هوای جلو، دو کیسه هوای پرده‌ای سرتاسری، دو کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای جانبی عقب) سقف پانوراما، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از برخورد اجسام متحرک، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک با پنل مستقل ردیف عقب، نورپردازی کابین، جلو آمپر دیجیتال و یکپارچه با مالتی مدیا، دوربین ۳۶۰ درجه، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلی‌های ردیف اول و دوم، صندلی‌های برقی ردیف اول و دوم، ماساژور ۸ نقطه‌ای راننده، اخطار برخورد از جلو، سامانه استارت استاپ هوشمند، تنظیم ستون فرمان در چهار جهت، کروز کنترل، نوردهی کاسه چراغ‌ها در تقاطع، فناوری ELD چراغ ها، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی‌های تاشو ردیف سوم و… از جمله امکانات سوبا M۴ فردا موتورز است.
کابین سوبا M۴ شیک و مدرن طراحی شده و وقتی وارد این خودرو می‌شوید با توجه به استفاده از متریال چرم با کیفیت بالا حس ورود به خودروی لوکس را دارید. خودرو را با استفاده از استارت دکمه‌ای روشن کرده و حرکت می‌کنیم. تعویض دنده‌ها در حالت اتوماتیک به نرمی انجام می‌شود. در هنگام عبور از خیابان‌های شلوغ تهران با توجه استفاده از فرمان برقی و سیستم‌های کمکی راننده احساس رانندگی با یک خودرو بزرگ ۴.۷ متری را ندارید و می‌توانید به راحتی رانندگی نرمی داشته باشید.
با توجه به وزن ۱.۷ تنی M۴ رسیدن به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۱ ثانیه برای این محصول قابل قبول است و می‌توان گفت که موتور ۱.۵ لیتری TGDi سوبا M۴، از پس ابعاد و وزن این خودرو بر می‌آید.
همچنین عملکرد جعبه دنده سوبا M۴ در حالت D و سه حالت رانندگی خوب و مناسب بوده و هوشمندی قابل قبولی در آن دیده می‌شود. البته در حالت تیپ ترونیک جعبه دنده دو کلاچه تَر این خودرو آن چنان با فرمان‌های راننده همراه نیست و نمی‌گذارد تا جعبه دنده و قوای محرکه در محدوده فشار باقی بمانند.
در بحث نرمی سواری سوبا M۴ می‌توان گفت این خودرو سواری به نسبت خوبی دارد و به واسطه سبک طراحی کلاس بدنه، حرکت‌های عرضی به مراتب کمتری را نسبت به کراس اوور‌ها دارد. همچنین پایداری Suba M۴ خوب و قابل قبول بوده آن چنان تکان زیادی در چاله‌ها به کابین خودرو منتقل نمی‌شود. البته که در ردیف سوم به دلیل قرار گیری سرنشین روی محور عقب شاهد تکان‌هایی هستیم.
با وجود امکاناتی مانند صندلی‌های برقی ردیف اول و دوم، گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی‌های ردیف اول و دوم، کیسه‌های هوای جانبی در در دو ردیف و… باید گفت که کابین M۴ برای چهار نفر به مراتب راحت‌تر و ایمن‌تر از کراس اوور‌های هم قیمت است. در حال حاضر سوبا M۴ فردا موتورز با ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه‌ای بیشترین تعداد کیسه هوا را در میان خودرو‌های مونتاژی دارد.
عملکرد سیستم ترمز سوبا M۴ را می‌توان خوب و قابل قبول دانست و به خاطر وجود نسل جدید سیستم‌های کنترل پایداری الکتریکی، باید گفت که در شرایط حساس عملکرد بهتری در مدیریت پایداری این خودرو دیده می‌شود. همچنین مصرف سوخت این خودرو با وجود وزن نزدیک به ۱.۷ تن، خوب و مناسب است و در سفر‌های جاده‌ای کمتر از ۷.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک‌های شهری کمتر از ۱۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.
هر چند که خودرو‌های MPV در کشور ما خیلی از استقبال مناسبی برخوردارد نیستند، اما سوبا M۴ را می‌توان یک خودرو خانوادگی که از امکانات لوکسی هم برخوردار است دانست که در هنگام سفر می‌تواند یک رانندگی جذاب و راحت را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا