خودرو

ایران چندمین خودروساز بزرگ جهان است؟

طبق اعلام سازمان OICA، ایران در سال ۲۰۲۳ موفق شده شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان لقب بگیرد. خودروسازی، سومین صنعت فعال ایران است.
بر اساس گزارش جدید سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری (OICA)، ایران در سال ۲۰۲۳ با تولید یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو، به رتبه شانزدهم جهان از نظر میزان تولید خودرو دست یافته است.
به گزارش گجت نیوز، این آمار نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو در ایران نسبت به سال ۲۰۲۲ است که در آن یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ دستگاه خودرو تولید شده بود.
صنعت خودروسازی ایران پس از صنعت نفت و گاز، سومین صنعت فعال کشور محسوب می‌شود و ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و چهار درصد نیروی کار را به خود اختصاص داده است.
در سال ۲۰۲۳، چین با تولید ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۶۶ دستگاه خودرو، رتبه اول را در جهان به خود اختصاص داد. ایالات متحده با تولید ۱۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۵۵۵ دستگاه خودرو در رتبه دوم و ژاپن با تولید ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۴۰ دستگاه خودرو در رتبه سوم قرار گرفتند.
کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، جمهوری چک و اندونزی نیز به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا پانزدهم قرار دارند.
پس از ایران، اسلواکی، بریتانیا، ایتالیا، مالزی و روسیه در رتبه‌های هفدهم تا بیست و یکم قرار دارند. رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۲۳، نشان‌دهنده پویایی و ظرفیت‌های این صنعت در کشور است.
به نظر می‌رسد با ادامه روند سرمایه‌گذاری و توسعه تکنولوژی در صنعت خودروسازی، ایران می‌تواند در سال‌های آینده به رتبه‌های بالاتری در تولید خودرو در جهان دست یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا