خودرو

پیکاپ بی وای دی شارک این هفته رونمایی می‌شود


با وجود اینکه پیکاپ بی وای دی شارک این هفته در نمایشگاه خودروی پکن در ۲۵ آوریل به طور رسمی رونمایی می‌شود، اما تصاویر بدون استتار آن در مکزیک لو رفته است.
با توجه به اینکه پوستر منتشرشده توسط بی وای دی به جای چینی به زبان انگلیسی است، این پیکاپ با در نظر گرفتن بازارهای خارجی طراحی شده است. همچنین در تصاویر لورفته شاهد نسخه‌هایی با فرمان در سمت چپ و همچنین فرمان در سمت راست هستیم که نشان می‌دهد این پیکاپ در بازارهایی مانند استرالیا و آفریقای جنوبی نیز عرضه خواهد شد.
شارک به عنوان نسخه پیکاپ فانگ چنگ بائو بائو ۵، از همان پلتفرم DMO استفاده می‌کند که برای خودروهای آفرود پلاگین هیبریدی طراحی شده است. پلتفرم DMO با ادغام مزایای فناوری DM-i و DM-p بی وای دی، بازده انرژی را در اولویت قرار می‌دهد و قابلیت‌های آفرود را فراهم می‌کند. این پیکاپ با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک برقی، می‌تواند توزیع گشتاور بین جلو و عقب را سریع و هوشمندانه تنظیم کند. واکنش‌های سیستم در واحد میلی‌ثانیه باعث می‌شود موتور در شرایطی مانند سطوح یخ‌زده واکنشی عالی داشته باشد. قفل مرکزی انرژی انتقال هوشمند گشتاور بین محورهای جلو و عقب را تسهیل می‌کند و این کار را با سرعت ۳۰ برابر قفل مرکزی مکانیکی انجام می‌دهد.

پلتفرم DMO یک طراحی طولی برای موتور و سیستم هیبریدی الکتریکی (EHS) اتخاذ می‌کند. این طراحی با موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری طولی که بخشی از سیستم پلاگین هیبریدیXiaoyun بی وای دی را تشکیل می‌دهند، سازگار است. در حال حاضر پیشرانه موجود در شارک مشخص نیست، در حالی که بائو ۵ فقط با موتور ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود. هر دو موتور دارای نسبت تراکم بالا، راندمان حرارتی بالا و فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم تزریق سوخت با فشار بالا هستند. حداکثر قدرت موتور ۱.۵ لیتری ۱۴۳ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و موتور ۲ لیتری ۱۸۰ کیلووات (۲۴۵ اسب بخار) است. سیستم DMO می‌تواند مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و برد حرکتی ۱۲۰۰ کیلومتر را ارائه دهد. تراشه‌های کاربید سیلیکون راندمان بالا تا ۹۹.۵٪، برای کنترل سیستم پلاگین هیبریدی استفاده می‌شوند.
کابین شارک کاملا شبیه بائو ۵ است. این مدل مانند سایر محصولات بی وای دی دارای نمایشگر ابزار شناور و صفحه نمایش چندرسانه‌ای مرکزی قابل چرخش است.
جزئیات کامل درباره بی وای دی شارک اواخر این هفته منتشر می‌شود و فروش آن احتمالاً قبل از پایان سال ۲۰۲۴ با تمرکز بر بازارهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا