خودرو

رقیب تسلا در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

بحران فیسکر برای همه عیان شده است. این استارت آپ تولید کننده وسایل نقلیه برقی چندی پیش اعلام کرد فاقد سرمایه لازم برای ادامه تولید خودروست هرچند فیسکر امید داشت با همکاری یک برند دیگر از ورشکستگی دور شود اما بر اساس گزارش‌های جدید این گفت‌وگوها به بن‌بست رسیده است.
به گزارش خبرآنلاین، ظاهراً فیسکر در حال گفت‌وگو با ۵ برند مختلف برای نجات خود بوده اما راه به جایی نبرده است. یکی از بزرگ‌ترین نام‌هایی که برای همکاری با فیسکر به میان آمده نیسان است که به تولید محصولات برقی علاقه دارد اما همکاری‌اش با فیسکر هرگز به‌صورت رسمی تائید نشد.
به نقل از پدال، رویترز می‌گوید نیسان علاقه زیادی به وانت پیکاپ برقی آلاسکا داشته و ظاهراً ۴۰۰ میلیون دلار را برای تولید این وانت در یکی از کارخانه‌های فیسکر در آمریکا پیشنهاد کرده است. فیسکر آلاسکا سال قبل و به فرم کانسپت معرفی شد. این وانت بدون آلایندگی قیمت پایه ۴۵ هزار دلاری دارد و با یک‌بار شارژ مسافت ۵۴۷ کیلومتری را طی می‌کند. فول ترین نسخه آلاسکا به دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته مدل پایه این وانت تنها ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد. انتظار می‌رفت فروش آلاسکا از سال جاری میلادی شروع شود اما با وضعیت فعلی فیسکر چیزی مشخص نیست.

شرکت موردبحث هم‌اکنون مجبور شده به دنبال گزینه‌های جایگزین باشد. اسناد نشان می‌دهند فیسکر همچنان در حال بررسی گزینه‌های دیگر همچون تجدید ساختار کسب‌وکار خود در دادگاه یا بازخرید سهام است. در همین اثنا ارزش سهام فیسکر ۲۸ درصد کاهش یافته و نماد آن متوقف شده است. تا به اینجا فیسکر ۱۵ درصد از نیروهای خود را به منظور کاهش هزینه‌ها تعدیل کرده است. بسیاری از این افراد در بخش فروش فعالیت می‌کردند چراکه فیسکر در حال تغییر مدل فروش مستقیم به مشتری به مدل نمایندگی سنتی است. ظاهراً این شرکت با ۱۳ نمایندگی در آمریکا و اروپا به توافق رسیده و به دنبال فروش ۲۰ هزار شاسی‌بلند اوشن در سال ۲۰۲۴ است.
اما در ادامه اقدامات فیسکر برای ادامه حیات خود شاهد کاهش قابل‌توجه قیمت شاسی‌بلند اوشن هستیم. هم‌اکنون قیمت مدل پایه اوشن اسپرت به ۲۵ هزار دلار می‌رسد تا به این ترتیب عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی آمریکا را به خود اختصاص دهد. در واقع اوشن اسپرت حتی از نیسان لیف نیز ارزان‌تر خواهد بود. البته قیمت مدل فول اکستریم نیز ۲۴ هزار دلار کاهش یافته و به ۳۷۵۰۰ دلار رسیده است. با این مبلغ شما صاحب شاسی‌بلندی دو موتوره با ۵۶۴ اسب بخار قدرت و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه می‌شوید.
اوشن اکستریم با یک‌بار شارژ مسافت ۵۸۰ کیلومتری را طی می‌کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به سقف پانورامیک، سیستم‌های کمک‌راننده متنوع، سیستم صوتی و… اشاره کرد. همچنین باید دانست مدل رده میانی اوشن اولترا هم ۳۵ هزار دلار قیمت دارد و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعتش به زیر ۴ ثانیه می‌رسد. باید گفت کاهش قیمت این خودرو به حدی شدید است که قطعاً می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۵۸۵۸

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا