خودرو

۱۳ هزار تصادف منجر به جرح و مرگ در این ایام رخ داده؛ ۹۰ درصد از خودرو‌های دخیل در تصادفات داخلی هستند و ۱۰ درصد خارجی

عصر خودرو- رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۱۳ هزار تصادف منجر به جرح و کشته شدن افراد در این ایام رخ داده که ۹۰ درصد از خودروهای دخیل از نوع خودروهای داخلی و ۱۰ درصد از نوع خودروهای خارجی بودند. او ادامه‌داد: سهم شماره گذاری خودروهای داخلی ۸۸ درصد و خودروهای خارجی ۱۲ درصد است و این آمار ۹۰ درصدی نشان می‌دهد که خودروهای داخلی ۲ درصد بیشتر از سهم شماره گذاری دخالت داشتند. او یادآور شد: انواع پژو ۲۷ درصد در تصادفات سهم داشتند، درحالی که سهم شماره گذاری آنها ۳۲ درصد است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از انتخاب، رییس پلیس راهور فراجا از پرحجم بودن بار ترافیکی جاده‌های منتهی به کلانشهرها از روز گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد خودروهای دخیل در تصادفات منجر به جرح یا کشته شدن افراد در ایام نوروز از خودروهای داخلی هستند. سردار «تیمور حسینی» امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: جاده چالوس از ساعاتی پیش از سمت شمال به جنوب یک طرفه شد، همچنین در آزادراه قم و آزادراه قزوین شاهد بار ترافیکی پرحجمی هستیم.
وی با بیان اینکه سفرهای مسافران نوروزی امروز، فردا و پس فردا ادامه دارد، افزود: ۱۳ هزار تصادف منجر به جرح و کشته شدن افراد در این ایام رخ داده که ۹۰ درصد از خودروهای دخیل از نوع خودروهای داخلی و ۱۰ درصد از نوع خودروهای خارجی بودند.
رییس پلیس راهور فراجا ادامه‌داد: سهم شماره گذاری خودروهای داخلی ۸۸ درصد و خودروهای خارجی ۱۲ درصد است و این آمار ۹۰ درصدی تصادفات نشان می‌دهد که خودروهای داخلی ۲ درصد بیشتر از سهم شماره گذاری دخالت داشتند.
سردار حسینی یادآور شد: سهم انواع خودروها در تصادفات مشخص است؛ بطور مثال انواع پژو ۲۷ درصد سهم داشتند، درحالی که سهم شماره گذاری آنها ۳۲ درصد است.
وی عنوان کرد: باید در یک گفت‌وگوی ویژه پس از جمع‌بندی طرح نوروزی به دقت سهم هر خودرو با در نظر گرفتن شماره گذاری، عامل انسانی و مولفه راه را در تصادفات جاده‌ای بررسی و اطلاع‌رسانی کنیم.

دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا