خودرو

بازی جدید ایران خودرو با روح و روان متقاضیان پژوپارس/ وزارت صمت باید به داد مردم برسد!

رکنا اقتصادی: براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU7P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش بیش از ۱۵۰ میلیون تومانی، اعلام شد.
به گزارش رکنا، شرکت ایران خودرو بدون اضافه کردن هیچگونه آپشن و ویژگی متمایزی، قیمت پژوپارس را افزایش داده است، در حالی که موعد تحویل خودروهایی که شامل این افزایش قیمت شده اند زمستان ۱۴۰۲ است و شرکت ایران خودرو با عدم ارسال فراخوان و نقض تعهد مشتری تحویل پژوپارس را به بهار ۱۴۰۳ موکول کرد تا بتواند با مجوز قیمت را افزایش دهد. این در حالی است که وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی در اظهارات اخیر خود تاکید کرده بودند که خودروسازان حق هیچگونه افزایش قیمتی برای موعد تحویل سال ۱۴۰۲ ندارند.
شایان ذکر است که درخصوص خودرو دنا پلاس در تابستان سال گذشته نیز شرکت ایران خودرو قیمت دنا پلاس را از ۳۲۰ میلیون به ۴۲۰ میلیون تومان افزایش داد و با ورود شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی قیمت به حال قبل برگشت و ۸۰ میلیون تومان به خریداران دنا برگردانده شد.
حال دوباره شرکت ایران خودرو همان تجربه را درخصوص خودرو پژو پارس تکرار کرده و نسخه فول این خودرو را تا ۲۰۰ میلیون و نسخه لو آپشن را بیش از ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داده است.
شرکت ایران خودرو در حالی در جدیدترین بخشنامه خود قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU7P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ را ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده است که قیمت اسفند ماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود و حالا با دریافت مجوز، ۱۵۱ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۰۰ تومان گران تر شده است.
حالا مشخص شد که چرا شرکت ایران خودرو زمستان ۱۴۰۲ از تحویل پژو پارس به متقاضیان خودداری می کرد. این شرکت منتظر ماند تا با فرارسیدن سال جدید، این خودرو با افزایش قیمت همراه شود.
گفتنی است، خودرو پژوپارس بیشترین متقاضی را در سامانه دارد و بیش از صد هزار نفر در نوبت تحویل به سرمی برند.
سال گذشته شرکت ایران خودرو به اولویت های ۱۴۰۲ پیشنهاد جایگزینی پژوپارس با سورن پلاس با پرداخت وام را داد و اغلب متقاضیان به دلیل اختلاف قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی حاضر به تبدیل سفارش خود نبودند، اما حالا شرکت ایران خودرو قیمت پژوپارس را با اختلاف بسیار کم نسبت به سورن پلاس و با چند ماه تاخیر، اعلام کرده است.
هم اکنون متقاضیان پژوپارس موتور XU7P ویژه سامانه یکپارچه با اولویت زمستان ۱۴۰۲، نه تنها بیش از ۶ ماه با تاخیر این خودرو را تحویل می گیرند، بلکه  بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هم نسبت به سال گذشته گرانتر آن را می خرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا