خودرو

چری کانسپت عجیب و متفاوت iCAR X25 را در پکن به نمایش گذاشت


چری از مدل مفهومی جدید و جالبی در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرده است. این خودرو توسط زیرگروه مخصوص انرژی‌های جدید چری یعنی iCAR طراحی شده و نام کامل آن، iCAR X25 است و به عنوان «یک ام‌پی‌وی آف‌رودی تک‌جعبه‌» توصیف شده است. انتخاب‌های جسورانه‌ای در بخش طراحی شده که آن را به یک مدل مفهومی متفاوت مطرح می‌کند اما به خاطر همین طراحی عجیب، می‌توان گفت که کانسپت فعلا در حد یک ایده طراحی باقی خواهد ماند. البته اگر روزی نسخه تولیدی کانسپت تایید و عرضه شود،‌ می‌توان آن را بدون شک دارای طراحی متفاوت و احتمالا اجزا و عناصر قابل شخصی‌سازی بسیار دانست.

فعلا صحبتی از عملکرد فنی این خودرو نشده و این طراحی آن است که توجه بیشتر شرکت‌کنندگان نمایشگاه پکن را به خود جلب کرده است. اول از همه،‌ منظور از «تک‌جعبه» چیست؟ پیدایش مفهوم «خودروی جعبه‌ای» را می‌توان به خودروهای معروف KCar در بازار ژاپن نسبت داد. این خودروها با استفاده از یک ساختار مربع‌مانند بر روی ۴ چرخ و ۴ گوشه،‌ ظاهر شبیه به جعبه دارند و طراحی آن‌ها با هدف بیشترین استفاده ممکن از فضای داخلی و کاربردهای خودرو انجام شده است. چری iCAR X25 در مقایسه با دو محصول قبلی این برند یعنی مدل‌های iCAR 03 و iCAR V23 از طراحی جاه‌طلبانه‌تر و هم‌راستاتر با تعاریف سنتی یک خودروی جعبه‌ای قرار می‌گیرد. البته ترکیب این عناصر با مفاهیم و زبان طراحی مدرن است که آن را به محصولی متمایز در این گروه تبدیل می‌کند. از زاویه کنار، چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی و درب‌هایی که از وسط باز می‌شوند، ابهت خودرو را بیشتر می‌کنند و ظاهر خشن‌تری به آن می‌بخشند. ترکیب آن‌ها با اوورهنگ‌های بسیار پایین در عقب و جلو و استفاده از سیستم تعلیق الکتریکی چهار چرخ محرک، این مدل را به یک گزینه مناسب برای آف‌رودسواری و ماجراجویی‌های طبیعت‌محور تبدیل می‌کند.

طراحی کانسپت در عقب نیز زیبا و جذاب است. در این بخش، ورودی‌های هوا در پشت ستون C و طراحی خاص آن‌ها به چشم می‌آیند. گفته شده که پیشرانه خودرو مجهز به سیستم گسترش‌دهنده مسافت الکتریکی است و البته فعلا جزییات بیشتری از عملکرد فنی این مدل مفهومی منتشر نشده است. فضای داخلی این مدل مفهومی نیز در معرض دید عموم قرار نگرفت و اطلاعاتی از آن منتشر نشد. با این حال،‌ نکته‌ای که به صورت رسمی تایید شد،‌ آماده بودن پیشرانه خودرو برای ورود به مرحله تولید است. قلب این پیشرانه از یک گسترش‌دهنده مسافت الکتریکی (Range Extender) با بازده حرارتی تا ۴۴.۵ درصد تشکیل شده است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای مسافت‌های طولانی تبدیل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا