خودرو

خودروهای برقی خیلی سریعتر از ایالات متحده بقیه جهان را در دست گرفته اند

عصر خودرو- وسایل نقلیه الکتریکی با سرعت بیشتری نسبت به ایالات متحده سایر نقاط جهان را تسخیر می کنند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هر چه سریعتر خودروهای برقی را بپذیریم، مزایای بیشتری از آنها دریافت می کنیم.
بر اساس گزارش جدید بلومبرگ NEF ادعا می کند که با فروش ۴.۴ میلیون دستگاهی در سطح جهان در سه ماهه چهارم، در مجموع ۱۳.۷ میلیون خودروی الکتریکی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ فروخته شده است.
۱۸ درصد از کل فروش خودروهای سواری در جهان در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
همانطور که از نمودار زیر می بینید، چین همچنان در پذیرش بسیار پیشرو است و آمریکای شمالی هنوز بازار کوچکی برای خودروهای الکتریکی است:
در ایالات متحده، به ویژه، حدود ۱.۳ میلیون خودروی برقی در سال گذشته به جاده های آمریکا اضافه شد – با ضریب نفوذ تقریباً ۹٪. این تقریباً نصف نرخ جهانی است.
با این حال، نسبت به سال قبل که فقط کمتر از ۷ درصد بود، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
اکنون BNEF پیش‌بینی می‌کند که امسال بیش از ۱۶ میلیون خودروی الکتریکی در سراسر جهان مستقر شوند. در حالی که عناوین زیادی در مورد “آهسته شدن خودروهای برقی” وجود دارد، این کاهش نرخ رشد است. رشد هنوز بسیار زیاد است و ضریب نفوذ جهانی در صنعت خودروسازی قرار است امسال از ۲۰ درصد فراتر رود.
ایالات متحده در پذیرش EV عقب است. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. ما تسلا را داریم، اما برخی از مدل‌های EV را نداریم که در چین و اروپا تفاوت ایجاد کنند.
این عمدتا به دلیل قوانین حمایتی موجود است.
این قوانین منجر به سرمایه گذاری های خارجی قابل توجهی برای ساخت خودروهای برقی در ایالات متحده شد که خوب است، اما هنوز به حجم بالاتری منجر نشده است زیرا بسیاری از این پروژه ها در مراحل مختلف توسعه هستند.

دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا