خودرو

(ویدئو) زندان، آخر و عاقبت باند میمون‌های شرور در لوپبوری تایلند

مقامات شهر لوپبوری تایلند شروع به ساخت یک حصار بزرگ برای کنترل میمون‌ها کرده اند و همچنین یک کمپین هماهنگ برای دستگیری میمون‌ها، اخته کردن آن‌ها و انتقال به یک مرکز ویژه راه اندازی خواهند کرد.

فرارو- پس از افزایش چشمگیر تعداد میمون‌ها در یکی از شهر‌های تایلند، به گونه‌ای که باعث ایجاد مزاحمت و حتی تهدید ساکنان محلی شد، مقامات تصمیم گرفتند برای آن‌ها “زندانی” بسازند.
به گزارش فرارو، در شهر لوپبوری واقع در قلب تایلند، چند روز پیش نبردی بی نظیر در گرفت. نبرد بین انسان‌ها و ماکاک ها، که در آن میمون‌ها حملات تهاجمی مکرری را به ساکنان انجام دادند. این اتفاق مقامات را بر آن داشت تا برای کنترل این حیوانات دست به اقدام و ضدحمله بزنند.
روز چهارشنبه، مقامات شروع به کار کردند تا اقدامات لازم را برای توسعه یک طرح محکم برای دستگیری هزاران میمون که باعث خشم مردم شهر شده، انجام دهند.
لوپبوری در حدود ۱۴۰ کیلومتری شمال بانکوک پایتخت تایلند قرار دارد و به خاطر میمون‌های ماکاک خود که نمادی از استان محسوب می‌شوند و جاذبه‌ای بزرگ برای گردشگران به شمار می‌روند، مشهور است.
با این حال، این میمون‌ها که تعداد آن‌ها در این شهر حدود ۲۵۰۰ تخمین زده می‌شود، اخیراً وضعیت خود را تغییر داده و حالت تهاجمی بیشتری پیدا کرده اند و کنترل آن‌ها دشوار شده است.
کلیپ‌های ویدیویی زیادی در اینترنت پخش شده است که نشان می‌دهد باند میمون‌ها غذا‌های بازدیدکنندگان را می‌دزدند و همچنین مردم را مجروح کرده‌اند.
مقامات شهر شروع به ساخت یک حصار بزرگ برای کنترل میمون‌ها کرده اند و همچنین یک کمپین هماهنگ برای دستگیری میمون‌ها، اخته کردن آن‌ها و انتقال آن‌ها به یک مرکز ویژه راه اندازی خواهند کرد.
هفته گذشته شکار میمون‌ها آغاز شد و مقامات ۳۷ میمون را صید کردند که برخی از آن‌ها نر‌های برجسته بودند که حذف آن‌ها در اولویت قرار گرفت.آتاپول چارونشونسا، مدیر کل دپارتمان پارک‌های ملی و حیات وحش گفت: زندانی کردن آن‌ها در یک قفس بزرگ مشکل را حل می‌کند. وی افزود که دولت با مقامات محلی همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که حداقل برخی از میمون‌ها آزادانه در خیابان‌ها پرسه می‌زنند.
این میمون‌ها به دلیل رفتار آزاردهنده خود مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفته‌اند. با این حال، یکی از مسئولان اداره حیات وحش بر لزوم سازگاری مردم با رفتار میمون‌ها در محیط شهری تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: کمبود منابع غذایی طبیعی ممکن است میمون‌ها را مجبور به جستجوی غذا در مکان‌های ناآشنا از جمله خانه انسان‌ها کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا