خودرو

خبر مهم از قیمت خودروهای وارداتی / این خودروها با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به نگرانی‌های مطرح شده مردم در فضای مجازی گفت: پس از ترخیص قطعی خودروهای وارداتی، قیمت گذاری منصفانه‌ای برای عرضه به مشتریان تعیین می‌شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وحید زارع فکری  اظهار کرد: پس از ترخیص قطعی خودروهای وارداتی سواری، بر اساس کلیه هزینه‌های گمرکی متعلقه، مالیات بر ارزش افزوده و سود وارد کننده و فروشنده، قیمت گذاری منصفانه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: قیمت‌ خودروهای وارداتی با دبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس تفاوت خواهد داشت چرا که باید قیمت بیمه، عوارض خروج از کشور مبدا و هزینه‌های حمل نیز اضافه شود؛ میزان ارزیابی عوارض دولتی نیز از ارز مبنای دلار ۲۸۵ هزار ریال ( ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) محاسبه خواهد شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه عوارض پنج تا ۲۵ درصدی برای واردات خودرو در گمرک پیش بینی شده است، بیان کرد: برای حمایت از کیشوندان، واردات خودروهای هیبریدی که همسو با سیاست‌های دولت نیز می‌باشد، با عوارض پنج درصدی انجام می‌شود .
وی همچنین در خصوص مجوز واردات خودرو به جزیره کیش بیان کرد: مجوز های اعطایی سازمان منطقه آزاد کیش به وارد کنندگان خودرو، صرفا شامل مجوز واردات (به استناد کارت بازرگانی و ثبت آماری معتبر) و مجوز تشریفات فروش در چارچوب ضوابط قانونی (مجوز فعالیت اقتصادی نمایشگاه های خودرو) را در بر می گیرد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کلیه مسایل و ملاحظات حقوقی مربوط به خرید و فروش خودرو و سایر تعهدات مربوطه صرفا بر عهده فروشنده و خریدار خودرو بوده و لازم است کیشوندان محترم، کلیه ملاحظات و تضامین قانونی و حقوقی لازم را در انجام معاملات و تنظیم قراردادها در نظر داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا